Ik werd gisteren misselijk na een oefening van Insanity, hoe kan dit?

Ik deed gisteren eindelijk weer eens Insanity na 3 maanden het niet te gedaan hebben door vakantie, stage, school etc. Maar gisteren ben ik de strijd weer begonnen voor 60 dagen lang sporten, alleen ik werd na 20 min misselijk en ik stopte daarna en bij die oefening van jumping jacks, omdat ik steek kreeg bij de rechter kant van me hart of adembuis hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Insanity is zoals de naam al zegt erg intens.
Je hebt 3 maanden niet deze workout gedaan, en dan ga je er ineens 20 minuten vol tegenaan.
Dan is het logisch dat je lichaam op de rem trapt, dat is veel te intensief ineens.
In het boek dat je er bij hebt staat als het goed is ook dat je het tussendoor op pauze moet zetten als het te moeilijk is.
Of je hebt niet goed gegeten van tevoren en krijgt daarom last.
Begin anders weer opnieuw met de eerste les, en zet dan af en toe de dvd op pauze.

Je zegt er niet bij of je in die 3 maanden iets anders hebt gedaan aan sport, maar je gaat na een tijdje niet gesport te hebben toch ook niet gelijk een marathon lopen?
Nee, dan begin je eerst met een klein blokje, en dat bouw je uit.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje wel Ritsuka jij hebt altijd van die zinvolle antwoorden!
Ritsuka
10 jaar geleden
geen dank, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Insanity kan een goede training zijn, maar zorg wel dat je het combineert met goed eten.
En neem je rust, als je gelijk met de video mee wilt doen riskeer je blessures.
Ritsuka
10 jaar geleden
pauze knop is heel handig :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha inderdaad is dat heel handig :) Goede tip van je, zal ik onthouden de volgende oefening :)

Andere antwoorden (1)

Misselijkheid kan meerdere oorzaken hebben o.a. door uitdroging, verkeerde voeding of te hoge intensiviteit.
Steken kunnen veroorzaakt worden door zuurstofstekort, maar de oorzaak is niet met zekerheid vast te stellen.

zie de bronnen voor meer uitleg.