Wat is volgens de regels de maximale hellingsgraad van een officieel voetbalveld?

Toegevoegd na 3 minuten:
maw hoe schuin mag een voetbalveld zijn? Zijn daar überhaupt regels voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik neem aan dat je het zo dicht mogelijk bij de 0 moet houden, oftewel rdelijkerwijs proberen altijd de 0 te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe schuin mag een voetbalveld zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een voetbalveld moet een beetje schuin zijn, voor de afwatering. Anders krijg je plassen op het veld bij regen.
Maar ik kan geen antwoord vinden op de vraag naar de maximale hellingsgraad.

Antwoorden (2)

Of er een maximale hellingsgraad voor voetbalvelden bestaat weet ik niet, wel weet ik dat lang niet alle voetbalvelden waterpas lopen.
In 2007 heb ik een rondleiding gehad door St James Park (Stadion van Newcastle United). Hier liep het veld schuin af. Met het blote oog was het alleen te zien als je naar de reclameborden keek die aan de zijkanten stonden.

Ik denk dat als de bal niet stil wil liggen en automatisch heuvelafwaarts gaat rollen, dan je dan de maximale hellingsgraad hebt overschreden.

Ik denk dat tot een graad of 4 a 5 nog net kan.
(kan er echter geen documentatie over vinden online).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat mag niet meer zijn dan 2 graden. Hier heb je de formule om het te berekenen. S = C + (σ+υ)tan Ф