Kan je gemakkelijk met wat trainen een sixpack krijgen wanneer je een vetpercentage van 5,0 hebt?

En is 2x 15 minuten buikspieroefeningen dan voldoende?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Ritsuka
4 jaar geleden
Weet je zeker dat je vetpercentage 5% is? Hoe is dit gemeten?
Want dit is gigantisch laag, dan zit je al op een niveau dat mensen in zo'n bodybuildingwedstrijd op het podium hebben.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja dat weet ik zeker. Ik heb een inbody test gehad en daar kwam een vetpercentage van 5,2% uit. Zelf heb ik ook nauwelijks vet. Als ik mijn spieren hard aanspan zie je wel dat ik een sixpack heb, maar deze zou ik graag een stuk beter zichtbaar willen hebben.
nielsjuh
4 jaar geleden
bij 5% vetpercentage zou je je sixpack allang moeten zien. met deze waarde zit je aardig aan de ondergrens. https://www.puurfiguur.nl/gezond-vetpercentage/
LeonardN
4 jaar geleden
"bij 5% vetpercentage zou je je sixpack allang moeten zien." Een sixpack wordt neem ik aan alleen zichtbaar als je getraind bent. Van afvallen alleen krijg je geen sixpack lijkt me.

Antwoorden (1)

Dat kan! In vetpercentage hoef je niet per se meer omlaag. Het is een kwestie van je buikspieren trainen zodat de 'blokjes' zichtbaar worden. Twee keer 15 minuten kan genoeg zijn indien je je spieren voldoende belast. Dingen als planken (en buik aanspannen), leg raises,en Russian Twists kunnen je helpen met het laten groeien van je buikspieren. Als dit je makkelijk afgaat kun je het met extra gewicht proberen. Ook voeding speelt een rol in de ontwikkeling van je buikspieren!