Hoe verbrand ik vet in mijn bovenlichaam?

Ik wil graag afvallen rondom mijn armen, rug, buik en love handles. Maar nu wil ik graag weten welke oefeningen je kan doen om dit te laten gebeuren die je thuis of in de sportschool kunt doen. (Als vrouw)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
5.7K

Antwoorden (3)

Simpel gezegt: niet.
Je kunt niet specifiek in een bepaalde regio vet verbranden.
Je kunt wel afvallen, door minder te eten dan je verbruikt, maar het is niet te zeggen welke vetreserves je lichaam als eerste aanspreekt.

Er zijn geen specifieke oefeningrn om af te vallen, het gaat vooral om je voeding.
Krachttraining is wel aan te raden, hiermee zorg je ervoor dat je spieren opbouwt en behoud tijdens het afvallen, waardoor alles strakker word.
Ritsuka
5 jaar geleden
Als je bedoelt dat je wilt afvallen rond je middel, is er een hele zware oefening:
---kikkeren---. Dit is op je hurken zitten en net als een kikker springen. Probeer het een paar keer. Houd je maar vast aan een stoel om je evenwicht te bewaren en dan springen. Doe dit 3 x 10 per dag een paar dagen en verhoog naar 5x10 pd. Gaat het een week goed, maak er 10x10 van. Zo kan je series opbouwen, ook met 3 x 15 pd. Nogmaals het is een zware oefening en doet rond je middel het werk om af te vallen.
Succes @Sisiempje
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Maar als je naast deze oefening alleen maar op de bank zit en heel veel eet, ga je echt niet afvallen.
En hoezo val je hiermee bij je middel af?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat geldt voor elke vorm van oefenen of bewegen natuurlijk.
Had ik dit erbij moeten schrijven, wellicht. "En hoezo val je hiermee bij je middel af?"
De oefening gaat om springen en kracht, je verbrandt vet en traint je spieren.. Probeer het maar uit. Soms lukt het niet meteen, afhankelijk van je conditie.
Erna55
5 jaar geleden
De vraagsteller wil op een specifieke plaats afvallen.
Dat kan dus niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Erna Ja/nee ... nietes/welles ?? ik schrijf net dat het wel kan, jij herhaalt dat het niet kan.
Einde gesprek van mijn kant.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is biogisch gezien niet mogelijk om plaatselijk vet te verbranden. Dus een oefening die rond je middel vet verbrand bestaat niet. Sowieso zijn er geen oefeningen voor vet verbranding aangezien het enige wat vet verbrand een tekort aan calorieen is. Trainen en cardio helpen hierbij omdat deze calorieen verbranden maar het is niet mogelijk om vet te verbranden door oefeningen
Je kunt niet specifiek voor 1 lichaamsdeel vet verbranden. Maar bijgevoegde url bron heeft wel tips voor vetverbranding in het algemeen. Staan ook fabeltjes over vetverbranding. Krachttraining kan wel helpen om bepaalde lichaamsdelen strakker te maken.