Waarom is elk schrikkeljaar ook het jaar van de olympische zomerspelen?

onze makker, onze kameraad vraagt zich dit af

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
2.4K

Antwoorden (3)

Simpelweg doordat beide iedere vier jaar terugkomen. Overigens was het jaar 1900 geen schrikkeljaar, maar waren er wel zomerspelen.
bamibal
6 jaar geleden
Schrikkeljaren zijn er al langer als de Olympische spelen. Toen de eerste Olympische spelen werden georganiseerd (in 1896) was het toevallig ook een schrikkeljaar. Omdat de Olympische zomerspelen én de schrikkeljaren allebei om de vier jaar zijn, vallen deze samen, en zullen ze blijven samenvallen.
jc54
6 jaar geleden
Het is niet altijd zo dat elk schrikkeljaar ook het jaar van de Olympische Zomerspelen is.
De jaren 2100, 2200 en 2300 zijn uitzonderingen op de regel: het zijn geen schrikkeljaren en tooh zijn er Olympische Zomerspelen.
6 jaar geleden
bamibal
6 jaar geleden
Hoe weet je dat er in het jaar 2300 Olympische zomerspelen gehouden gaan worden?
SentWierda
6 jaar geleden
Dat is de planning.
Niemand heeft nu de zekerheid dat het dan doorgaat.