Ja,
Het Koreaans is de officiële taal van Zuid- en Noord-Korea. Het wordt ook gesproken in Yanbian, een aan Korea grenzend deel van de Volksrepubliek China.
6 jaar geleden
grasmaaier
6 jaar geleden
Er schijnen wel verschillen te zijn ontstaan in de taal. In Noord Korea spreken ze nog een soort jaren 50 Koreaans en in Zuid Korea modern Koreaans.
LeonardN
6 jaar geleden
+erna +grasmaaier
Inderdaad, geen commentaar op het antwoord, maar de ontwikkeling sinds de breuk in N-Korea zal wat anders verlopen zijn dan het open Z-Korea. Vooral "moderne" woorden zullen veel meer ontbreken. ..... (2 min. later)
Ah, een wiki gevonden die het verschil een beetje opsomt (jammer genoeg enkel Engels):
https://en.wikipedia.org/wiki/North%E2%80%93South_differences_in_the_Korean_language Allemaal kleine spraak, en schrijfverschillen. Vergelijkbaar met VS/VK/Austr. NL/BE en DE/Oostenrijk.