Kan iemand mij advies geven over gymles?

Ik ben een jongen die niet heel goed is met toestellen bij het gymmen.. bal spellen en ren en loop spellen lukt mij allemaal, maar bijvoorbeeld een koprol, ringenen kasten kan ik allemaal niet en ik durf het ook niet goed. Wat moet je nou doen als je gymdocent WIL dat je het probeert, maar je het echt niet durft!?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Amadea
6 jaar geleden
Dat begrijp ik niet. Op de basisschool heb je dat soort vaardigheden toch al geleerd?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is geprobeerd alle leerlingen deze vaardigheden aan te leren. Bij de meeste zal dat lukken, bij sommige minder bij anderen geheel niet. Daarnaast kan door een vervelende gebeurtenis angst zijn ontstaan voor een bepaalde of reeks handelingen. Wat je het beste kan doen is goed je angst aangeven bij de docent, deze zijn hier als het goed is voor opgeleid en zullen proberen dmv een paar stappen je over die angst heen te tillen (niet die angst te voeden door je enkel te pushen).
Ritsuka
6 jaar geleden
Precies, een aanpassing op de oefening, zodat je het wel durft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde op de middelbare school, was altijd goed in balsporten maar de onderdelen die jij benoemt lagen mij ook niet. Heb het aangegeven bij mijn docente en zij heeft mij goed geholpen. Ze was erg begripvol en elke keer als we een dergelijke oefening moesten doen kwam ze me helpen of uitleg geven, kreeg soms ook meer tijd. Nadeel daarvan is dat je klasgenoten het ook zien en soms je ook een beetje uitlachen, gelukkig sta ik sterk ik mn schoenen en was ik ook geen pispaaltje dus had ik er geen last van. Maar mijn advies is dus geef het aan bij je docent. En blijf het proberen ook al gaat het mis, je bent zeker niet de enige in je klas die er onzeker over is.

Antwoorden (2)

Je kunt thuis heel wat dingen uitproberen, eventueel met wat hulp van je ouders, broer of zus (als je die hebt).
Begin eens met een koprol. Gewoon je hoofd op de grond leggen (dik kleed of mat eronder), op de knieën zitten en dan langzaam je rug rondmaken, de benen strekken en over je schouders rollen. Angst maakt je stram, maar als je wat ontspannen bent gaat het snel wat beter.
Ga ook eens naar een kinderspeeltuin met een rekstok en ringen. Eerst eens gewoon hangen aan de stok en de ringen. Dan eens proberen of je met een ronde rug je buikspieren kunt aantrekken en je benen naar boven krijgt. LET OP: oefening baart kunst en de aanhouder wint. GEWOON DOEN.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vroeger was ik ook best wel bang maar als je het een keer gedaan hebt moet je het de volgende keer gewoon heel zelfverzekerd zijn en in je hoofd zeggen het lukt me dan kom je er uiteindelijk vanzelf wel