Kan je door 50 keer per dag sqwatten dikkere benen krijgen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
1.6K
tinus1969
6 jaar geleden
Of je dikke benen krijgt, is deels ook kwestie van aanleg. Ik kan trainen wat ik wil, maar mijn benen blijven (tamelijk) dun.

Antwoorden (1)

Als je meer spiermassa wilt kweken, moet je je spieren uitdagen EN genoeg eten om spiergroei te ondersteunen.

50 squats per dag is vooral volume/cardio, niet echt krachttraining.
Voor dikkere bovenbenen kun je beter een paar keer in de week trainen met gewicht erbij, barbell squat, leg press, etc. Paar setjes met goede uitvoering, en probeer het gewicht elke keer op te bouwen.

Naast trainen moet je ook goed eten, voldoende eiwitten (1-1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht), en een licht kcal overschot, zodat je spiermassa kan opbouwen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kort antwoord: nee, 50 bodyweight squats per dag gaan je geen dikkere benen geven, daar is meer voor nodig.
Ritsuka