Als ik 200 push ups en 200 sit ups per dag doe na wanneer zie je resultaat?

Oja ben 14 en 1,83m en speel basketbal kan bij de ring en als ik ook nog eens 100x op een stoel spring ervanaf door je knieën en weer omhoog doe wanneer kan ik dan dunken?

Weet jij het antwoord?

/2500

na twee weken zkkr

Ligt eraan, je moet ook gezond eten enzo

Je merkt t zodra je gemakkelijker beweegt - dat je weet hoe je een bepaalde beweging moet maken en daar minder moe van wordt of er meer kracht achter kunt zetten. Of je het ook letterlijk ziet zal per mens verschillen. Je hebt genoeg van die schriele ventjes die een olifant kunnen neerleggen. Hee, maar vraag dit aan je trainer joh, wij (ik) kennen je niet. Misschien kun je deze oefeningen inderdaad wel iedere dag aan; ik vind ze alleen schadelijk klinken. Je bent 14, je hebt minstens een jaar om in de topsport terecht te komen, als je dat wilt. Mijn vriend is topsporter - hij speelt hockey op het hoogste niveau van Nederland - en heeft zelden geen blessure. Het is een keiharde wereld. Dat is vreselijk voor hemzelf, en ook voor zijn ouders, broer, zus en mij. Want als er wat mis met je is, dan kan je gewoon niks! Ook niet trainen!! Dan moeten mensen voor je zorgen, het kost geld om naar de fysio te gaan, dat soort dingen. Doe jezelf pijn als het moet, maar geen schade. Toegevoegd na 1 minuut: Ok mijn definitieve antwoord: twee weken tot een maand.

Ik denk dat je beter wat meer variatie kan doen en het niet elke dag, maar om de dag moet doen. Dan kunnen je spieren goed herstellen en ben je bij de volgende oefeningen weer helemaal fit. Bij deze video zitten hele goede oefeningen: http://www.youtube.com/watch?v=9tDZRogSbbU&feature=feedlik

Push-ups zijn prima maar voor de sit-ups kun je beter een oefening pakken die effectiever is. Bij gewone sit-ups pak je nl. alleen de bovenste buikspieren aan. Je zou meer resultaat hebben als je hierbij je knieen optrekt in een hoek van 90 graden bv.

Met een beetje pech, ga je helemaal geen resultaat zien. Je doet namelijk teveel. Je spieren kunnen niet rusten, en dus niet groeien. Het gaat ook niet om de hoeveelheid ups die je doet, maar eigenlijk, of je ze goed uitvoert, met de juiste intensiteit. Probeer maar eens 200 ups te doen, zonder snelheid, dus heel langzaam. Ga je niet redden dan die 200. Zorg dat je niet "wild" omhoog komt en naar beneden zakt. Zet intensiteit in je training, en rust voldoende. "Meer nog, de techniek is simpelweg hét belangrijkste: 3 maal 12 herhalingen, uitgevoerd op de juiste manier, hebben een groter effect dan 100 slecht uitgevoerde situps. Iedere oefening zou je slechts 8 tot 12 maal moeten kunnen uitvoeren, enkel zo krijg je sterke, harde buikspieren. " http://www.mannen-gezondheid.com/buikspieroefeningen.html hier vind je nog het belang van goed uitgevoerde ups.

Bij 200 herhalingen train je op duurvermogen en snelheid. Dat is voor je buik en rugspieren meestal niet zo goed, het is beter om op kracht en stabiliteit te trainen in die regio. (push ups zijn nog wel prima omdat je dan stabiel in je rug regio blijft). Ik zou je adviseren om niet al te ver omhoog te komen en dan iets van 12 herhalingen doen met een geschikt gewicht in je nek. Voor je rugspieren doe je ongeveer hetzelfde liggend op je buik met een gewicht waarbij je ook ongeveer 12 herhalingen aankunt. Je hoeft niet hoger te komen dan 10 of 15 cm, dat enige seconden volhouden, even rusten op de grond etc.. Wil je puur spiermassa, pas dan het gewicht zo aan dat je ongeveer 8 herhalingen aankunt.

Haha welkom in de echte wereld. Ik kan het mis hebben maar ik denk dat iemand van 14 niet in 1x moet denken dat die 200 push en 200 sit ups per dag kan doen. Dan leg je de lat te hoog voor je zelf. En op gegeven moment raak je overtraint voorral zonder rust. Ik denk dat wanneer je het dagelijks doet je zeer zeker resultaat krijgt, maar dat wanneer je het om de dag doet MEER resultaat krijgt. Lichaam heeft rust nodig om terug te komen en als je veel je buik wilt trainen zou ik ook je onderrug in de gaten houden want anders gaat je hele houding eraan. Probeer anders om de dag in 1e instantie 3 setjes van 20 opdrukken en 3 setjes van 20 situpps. Tussen de 3 setjes door 1,5 minuut pauze. Lukt dit je makkelijk? Plan dan 2 momentjes per dag in waar je dus 2x 3 setjes in gaat doen. Tot slot eet ook goed en hou voldoende rust: anders train je puur op conditie, als je rust pakt train je meer op massa en kracht ( wat je ook nodig hebt om te springen)

200 push ups? Ik train dat sinds me 12 en ik ben nu 16 en ik kan er nu pas 200. Maar dan in 4 x 50. Dan is er ook altijd nog een verschil tussen goede push ups en slechte. Als je slechte push ups maakt kan je er 5x zoveel. Je merkt dat ook geen resultaat, je spieren worden alleen moe. Voor goede push ups: Beide voeten naast elkaar, neem een plank vorm aan en zak dan door je armen. Zak totdat je met je neus de vloer aan kan raken, of dat er tussen borst en vloer een vuist tussen zit. En 1x200 push ups achter elkaar is alleen te halen door goed te trainen op de juiste manier. (ik kan 1x85) Je buikspieren: Je buikspieren zijn de enigste spiergroep die je vaker kan trainen. Je hoeft niet perse een rustdag te nemen. train je buikspieren in 2x100. Voel het branden en blaas uit terwijl je ophoog komt. Knijp je buikspieren samen. Als je de volgende dag dan spierpijn heb in je buik is het niet meer zo lekker om die weer te gaan trainen, maar die keuze is aan jou. Je buikspieren hoeven niet gecorrigeerd te worden door je onderrug te trainen. Dat geld wel voor je borstspieren, die train je met push ups. Daarvoor moet je dus je rug trainen. (optrekken) Blijf erop letten dat je recht loopt, borst naar voren enz. Nu je vraag, wanneer zie je resultaat. Resultaat is er al bij de eerste keer dat je je inspant. Je bent sportief bezig en daar heb je voordeel van. Ik weet niet of je met resultaat, opgepompte spieren bedoeld. Dat krijg je namelijk niet door push ups te doen. Bij push ups train je de kleinere spiertjes ook mee in die spiergroep en worden de spierhechtingen sterker dan bij bankdrukken. Als je echt grote spieren wilt hebben, moet je met gewichten gaan trainen. Maar aangezien je een basketballen bent wil je behendig en snel zijn. Train alles explosief, probeer per seconde een push up te maken. Hoe kan je nou echt controleren of je voorout gaat? 1. probeer in 1 minuut zovaak op te drukken als je kan - probeer een maand later dat te verbeteren. 2. Kan je in je handenklappen terwijl je opdrukt? nee, probeer het over een maand nog is? Kan je het dan wel, dan is je explosiviteit heel erg toegenomen. Houd ook voldoende rust, bij opdrukken en buikspieren is dat niet super belangrijk als bij krachttraining. Bij krachttraining probeer je je spieren te laten scheuren zodat ze daarna sterker worden. Bij push ups en sit ups put je vooral je spieren uit. Ik raad je toch aan om 3x per week te trainen.

Nooit! Afwisseling is het magische woord.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100