Hoe kan ik achterwaartssalto en flikflak leren zonder angst?

Ik durf geen flikflak if achterwaartse salto op de trampoline hoe kan ik van die angst af komen ( ik doe geen turnen )

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
7.3K

Antwoorden (5)

Met toestellen zoals tegenwoordig op de kermis (trampoline springen terwijl je vast gegespt zit in een tuigje aan elastieken koorden) kun je de achterwaartse salto's zonder enige vrees oefenen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij bijvoorbeeld de kermis het te oefenen als je in een tuigje zit. Je kan ook altijd iemand vragen om je te helpen die er verstand van heeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zonder angst iets leren is mogelijk door je open te stellen, niet in je angst weg te kruipen, en je over te geven aan de kennis van anderen. Veel plezier!

Er worden circuslessen gegeven in o.a. Arnhem, Oosterhout en in Rotterdam bij Circus Rotjeknor.

Wellicht is het antwoord op jouw flikflak en achterwaartse salto angst wel om toch met turnen te beginnen. Hoe meer je doet , beoefent , hoe minder je angst wordt. Je groeit er overheen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh jij geeft er wel een heel filosofisch tintje aan.
Ik ben zelf ook erg bang van achterwaartse trucjes (en ik zit zelfs op turnen). Ik heb dit opgelost door een stapel te maken van kussen en daar dan flikflak over te proberen (dit was wel op een trampoline).
In het begin leek dit natuurlijk nergens, maar hoe vaker ik dit deed hoe minder eng ik het vond.
Ik raad je wel aan om eerst in een bruggetje te leren vallen, zodat je dit over de kussen heen kan proberen.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
sorry maar dat werkt niet
doe eerst brug en dan duw je af met je voeten lukt dat aardig dan probeer je met springen ben je daar bang voor leg er dan een stapel kussens onder lukt dat goed ga dan op die stapel staan en probeer het er dan af maak de stapel steeds kleiner durf je niet van de stapel vraag dan iemand om hulp eigenlijk is flik flak super gemakkelijk je moet alleen maar durven

vond je deze info interessant laat dan iets acheter
x