Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn voetbalvereniging wilt mij een boete opleggen als ik niet mijn taak voor de vereniging nakom. kan dat?

mijn voetbalvereniging wilt mij een boete opleggen als ik niet mijn taak voor de vereniging nakom. je kon kiezen uit bardienst en oud papier ophalen. nu is mijn vraag: kan een vereniging een boete aan mij opleggen omdat ik weiger dit te doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
2.7K
Poet
6 jaar geleden
Ja dat kan. Of je gaat van voetbal af. Dan krijg je geen boete
paulus811
6 jaar geleden
Dus je kon kiezen en nu weiger je die keuze na te komen? Beetje onsportief, tenzij je er een hele goede reden voor hebt maar als je dat uitlegt aan de vereniging zal er geen boete volgen. Als je instelling is 'een ander draait er maar voor op' dan is een boete terecht en moet je niet zeuren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, dat kan als dit beschreven staat in de clubregels. Door lid te worden van de voetbalclub ben je accoord gegaan met deze clubregels.

steeds meer clubs verlichten leden of ouders van jeugdleden om vrijwilligers werk te doen voor de club. Soms staat hier tegenover dat als je je inzet als vrijwilliger, je korting krijgt op de contributie. Volbreng je niet de voorgeschreven uren als vrijwilliger dan kan de korting ingetrokken worden of een boete opgelegd.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Akkoord gaan met het verrichten van vrijwilligerswerk voor de club. Ja, dat is tegenwoordig bij veel verenigingen heel gewoon.
TurfGraver
6 jaar geleden
Tja, dan is het dus niet meer "vrijwillig". :D
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
De vraag is, denk ik, meer: "Waar halen verenigingen het recht vandaan hun leden boetes op te leggen ? Zoiets mag toch alleen de overheid !" En dan klopt het antwoord van AlphaLimaSierra: dat kan de club inderdaad bepalen via de regeltjes van die club. (overigens: plus !) Het verschil met de overheid is dat je, als je het niet eens bent met die boete, je onder de club uit kan gaan. Dan hoef je die boete niet te betalen. Bij een boete welke is opgelegd door de overheid heb je die mogelijkheid niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik werk zelf bij de ledenadministratie van mijn duikclub en ook daar zie ik leden die ik moet wijzen op hun houding en gedrag. Als je lid wordt van een vereniging heb je rechten maar zeer zeker ook plichten. Sommigen denken dat ze alleen maar rechten hebben...
nee. bij mij was dat ook. ze kunnen dat niet zomaar doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Waarom kunnen ze dat niet zo maar doen? Als het vastligt in de regels van de vereniging en als het niet tegen de wet is, kunnen ze dat toch wel doen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding