wat moet ik doen als er rook uit luchtbuks komt?

Hallo iedereen
Ik heb gisteren een luchtbuks gekocht na ene tijd te schieten komt er rook uit de loop na het schieten.

Mijn vraag is of dit erg is zo ja moet ik heb dan terugsturen?

Ik heb deze luchtbuks online gekocht.

Het gaat hier over een Gamo Shadow DX.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
3.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De kogel vliegt door de mogelijk getrokken loop dat geeft wrijving en dat wordt dus heet er zit olie in de loop en dat verbrand. Stop met schieten laat de boel afkoelen Het is niet goed 100x achter elkaar te schieten . Of het moet een professioneel ding zijn . Ps Lood is giftig en verbrande olie ook .

Antwoorden (1)

Het beschreven effect heet dieselen. Het wordt veroorzaakt door smeermiddelen die in de compressieruimte explosief verbranden, ongeveer zoals bij een dieselmotor. Dit kan desastreuze gevolgen voor de veer hebben. Bovendien zal de accuratesse ver te zoeken zijn. Soms helpt het een paar zware pellets te verschieten. Als dit niet helpt moet de buks nagekeken worden door de verkoper (garantie), of door een wapenhersteller.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
wat bedoel je met zware pellets te verschieten