Krijg je van roeien korte of lange spieren?

Ik zit op circus en ga zaterdag beginnen met roeien. Voor circus en dan vooral acrobatiek en luchtacrobatiek heb je lange spieren nodig. Daarom mijn vraag of het roeien mij gaat belemmeren in circus.

7 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Cryofiel
7 jaar geleden
Geen idee, hoewel ik al vele jaren fanatiek roei. Ik weet wel dat roeien uitstekend is voor de conditie (cardiovasculair).

Het beste antwoord

Ligt eraan waar je voor traint. Je krijgt korte spieren van krachttraining en lange spieren van duursport.
Roeien werkt voor beide deze trainingen, maar als je minder zwaar en langer roeit, focus je meer op langere spieren kweken. Als je zwaar maar kort roeit, docus je meer op korte spieren kweken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
PuckEnzofoort
7 jaar geleden
Oké, heel erg bedant;)