Volgens de fietsers wel:

Verandering tijdswinst (Sec)

Fietspomp onder de bovenbuis i.p.v. de voorbuis 7 sec
Benen scheren 5 sec
Drinkbus+houder verwijderen 26 sec
Drinkbus+houder vervangen door aero model 15 sec
Lycra overschoentjes 13 sec
Aero tijdrit helm 47 sec
Aero voorwiel met platte spaken 44 sec
Aero achterwiel met platte spaken 18 sec
Vol achterwiel 33 sec
Klikpedalen 9 sec
Aero tijdrit stuur 90 sec
Goed aansluitend tri-suit 29 sec
(dit zijn richtwaarden !!)

Het is een bekend rijtje, gevonden op de site van wrt de Roeve uit Belgie.
Vooral het eerst genoemde punt vond ik toch wel even wat aandacht waard.

Voortaan even de pomp verzetten mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Absoluut, ook bij wielrenners speelt aerodynamica een grote rol...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de reden waarom ze de haren van armen en benen scheren is omdat er insecten tussen de haren kan blijven zitten zoals bijen en wespen en ja...zelfs rupsen
mijn broer heeft jaren bij een wielrennerclub gezeten en van hem weet ik het..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef maar een min ...
jullie weten het allemaal beter
vooral die min-naars die er geen commentaar bij durven zetten
Het scheren wordt hoofdzakelijk gedaan voor het masseren.
Omdat het zonder haartjes het masseren makkelijke gaat .
En het is makkelijker als men bij een valpartij de wonden moeten worden verbonden worden en het verwisselen van het verband .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De haren gaan eraf omdat ze nogal vaak vallen en daardoor schaafwonden oplopen. Zonder haren gaan er iets minder grote lappen vel mee af dan wanneer er nog haren opzitten.
De wonden zijn schoner en herstellen sneller.