Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn wielrennen en voetballen te combineren?

Hallo,

ik voetbal al meer dan 10 jaar en ben 1 jaar geleden begonnen met wielrennen. Op internet heb ik al verschillende dingen geleden over het verschillende soorten condities die je opbouwt bij de verschillende sporten, en het feit dat je bij wielrennen 'lange' spieren en bij voetbal 'korte' spieren krijgt.
Kan iemand mij vertellen of deze sporten te combineren zijn, of dat het voor mijn ontwikkeling als wielrenner (wil wat serieuzer gaan trainen) slecht is om door te gaan met voetballen? Wil hier niet zomaar mee stoppen, maar als het een negatieve invloed heeft...

Alvast bedankt,

Ludo

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je in een van de twee echt de top wilt bereiken, is het inderdaad verstandig het ander te laten en een sport te zoeken die aanvullend is op de sport van je keuze, niet tegengesteld. Zo schijnen gymnastiek en ballet - vreemd genoeg, want voor mij is het 1 pot nat - niet samen te gaan. (Geen idee hoe ik aan die wijsheid kom ; kan zomaar een oude TIna zijn geweest).

Maar als je beiden gewoon voor je plezier op amateurniveau wilt blijven doen, is er natuurlijk helemaal niets op tegen. Voor je lichaam is de afwisseling vermoedelijk zelfs wel gezond. Zolang je niet met je fiets op het voetbalveld komt, kan ook niemand het je verbieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Korte of Lange spieren bestaan niet. Je kunt beide sporten prima samen beoefenen. Zie http://www.pt-nijmegen.nl/spieren_kun_je_niet_korter_of_langer_maken_wel_flexibeler_met_een_grotere_range_of_motion.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding