Hoe moet je landen na een ski sprong?

Ik neem graag schansen met skiën , maar hoe kan je het best landen? Door je knieën te buigen?? Of wat?

Toegevoegd na 3 uur:
Een normale sprong geen professionele schans sprong... gewoon een standaard schansje

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
2.1K
Erna55
7 jaar geleden
Je doet het graag, zeg je.
Heb je nog nooit gekeken hoe anderen het doen ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, In het skigebied nemen niet veel mensen sprongen, maar kan je me helpen met antwoord??
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kijk eerst eens wat erover geschreven wordt, en vraag het aan ski-vrienden etc. Dan heb je ideeën wat er mogelijk is.
Er worden verschillende stijlen toegepast.
Bij het professionele skiën geeft de jury meer punten voor de zg. Telemark-landing dan voor een 'standaard'-landing op 2 ski's, maar deze is ook moeilijker om uit te voeren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schansspringen
Ritsuka
7 jaar geleden
Misschien lessen volgen

Antwoorden (1)

Als je na een sprong goed wilt landen, moet je door je knieën. Hoe dieper je door je knieën gaat hoe beter je landing is en daardoor kun je beter remmen. Ook nog je benen dicht bij elkaar houden.

Wat is schansspringen (of skispringen)?
"Skischansspringers vechten niet alleen met hun tegenstanders maar vooral tegen de zwaartekracht en de luchtweerstand. Om ver te kunnen springen zijn nogal wat vaardigheden vereist. Zonder kracht, snelheid, gevoel, precisie, evenwicht en concentratie is het bijna onmogelijk om ver te vliegen. De eigenlijke sprong is opgebouwd uit:
-Aanloop: de springer maakt snelheid door zijn aërodynamische houding
-Afzet: de knieën en lichaam worden gestrekt in een snelle soepele en aanvallende beweging
-Vlucht: de ski’s staan gespreid in de V-vorm. Hiermee is een grotere afstand haalbaar dan klassieke parallel vorm (bijna 3 sec. langer in de lucht)
——-Landing: de ski’s gaan in telemarkpositie; de ene voet voor de ander en de knieën gebogen om bij de landing te remmen."——- (bron)