Bestaan er cursussen voor mensen tussen de 20 en 30 j?

Ik heb mij al rot gezocht hiernaar.
Misschien dat er toch een website is met een hele lijst van cursussen voor deze leeftijd?

Toegevoegd na 6 minuten:
Niet voor thuis, maar buitenshuis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je precies? Bij bijvoorbeeld het LOI hebben ze cursussen, maar dat is voor alle leeftijden. Bedoel je gewoon echt een cursus voor alleen mensen tussen de 20 en 30 jaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en waar je dan naartoe kan gaan.
Niet thuis in iedergeval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan waar de cursus voor is. Een cursus zelfverdediging lijkt me bijvoorbeeld lastig thuis te volgen. En een assertiviteitscursus heb je ook niks aan als je in je eentje bent :P
Amadea
12 jaar geleden
Een mens is nooit te oud om te leren, er zijn zelfs universitaire studies voor senioren. Maar specifiek de leeftijdsgroep tussen 20 en 30, daar zijn volgens mij geen aparte cursussen voor.

Het beste antwoord

De Volksuniversiteit organiseert cursussen op allerlei gebied, voor alle leeftijden. Talen, creatieve dingen, dingen op psychologie-gebied etc...
Deze heeft vestigingen in de meeste wat grotere plaatsen.
Ik heb er zelf verschillende cursussen gedaan en meestal zaten er mensen van hele diverse leeftijden.

En via een cultureel centrum kun je ook vanalles doen op creatief gebied (tekenen/schilderen, theater, muziek, dans etc...).

Toegevoegd na 4 minuten:
Zie:
http://www.volksuniversiteit.nl

En voor een cultureel centrum in je buurt, kun je eens googelen op je woonplaats en "cultureel centrum" of "centrum voor de kunsten" o.i.d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hier vind je cursussen voor alle leeftijden:

http://www.nha.nl/
fremar
12 jaar geleden
Nee natuurlijk zijn er geen cursussen waar alleen
mensen van tussen de 20 en 30 jaar aan mogen deelnemen.

Dat zou ook heel raar zijn want bijna iedere cursus is geschikt voor bijna iedere leeftijd.
Dus waarom zou een cursus die leeftijdsgroepen dan zo beperken en daarmee het aantal deelnemers beperken en daarmee de inkomsten beperken.

Als je iets zoekt om leeftijdgenoten tegen te komen,
dan kun je wel een beetje uitzoeken welke cursus vooral die leeftijdsgroep aantrekt.
Bijvoorbeeld: toen ik een avondopleiding certificaten vwo en havo deed, zoals wiskunde, vonden de mensen mij met mijn 35 jaar eigenlijk al oud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo natuurlijk is dat niet, je hebt genoeg organisaties die bepaalde leeftijdsklasse eisen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik ben benieuwd, kom maar om met al die voorbeelden!
Misschien zwangerschapsgymnastiek, dat zijn vaak mensen tussen de 20 en 30?
Waarom wil je een cursus speciaal voor 20-30 jarigen, een cursus doe je toch om iets te leren?
Is er niets in de buurt van jouw huis of in de gemeente waar je woont? Bij ons is er bijv. een gebouw voor welzijn en maatschappelijke ondersteuning. onder de noemer zorg en welzijn. Zij organiseren allerlei cursussen/workshops vanaf kinderen tot ouderen.
Je denkt hier misschien in eerste instantie niet daaraan maar bij ons kan je je er voor van alles inschrijven. Van dansen, bloemschikken, koken tot en met computeren.
Speur eens in de gemeentegids of bij een gemeente in jouw buurt.