Hoelang mag je doen over een opslag in de c's van volleybal?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Je mag hier maximaal 8 seconden over doen.

Opslagregels
- De serveerder moet de bal binnen acht seconden na het fluitsignaal voor de opslag van de scheidsrechter raken.
- Als een speler voor het moment dat er gefloten is de bal al opwerpt, dient de scheidsrechter een dubbelfout te geven en de opslag over te laten nemen
- De opslag die vóór het fluitsignaal van de scheidsrechter wordt uitgevoerd, moet ongeldig worden verklaard en opnieuw worden genomen.
- Gooit een speler de bal verkeerd op en laat hij de bal eerst op de grond vallen dan mag hij de opslag overnemen. Je krijgt dus 2 pogingen tijdens een opslagbeurt.
- Raakt de bal tijdens de opslag een eigen speler wordt dit gezien als touche en is dus een foutieve opslag.
SimonV