Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de Duckworth-Lewis methode een gepaste manier om Twenty20 wedstrijden te beslissen?

Voor de relatief korte wedstrijden (voor Cricketbegrippen, in elk geval) in Twenty20 zou je verwachten dat de voorkeur altijd uit zou gaan naar het uitspelen van de innings wanneer dit mogelijk is. Ondanks dit wordt er toch gebruik gemaakt van de Duckworth-Lewis methode wanneer het weer toeslaat, met alle controverse van dien (zie bijvoorbeeld West-Indië tegen Engeland op het lopende WK).

Nu snap ik dat het bij een WK misschien niet optimaal is om een andere methode te hanteren (zeker gezien er dagelijks twee wedstrijden worden gespeeld in hetzelfde stadion), maar er zou toch een beter alternatief voorhanden moeten liggen, lijkt me.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat het zeker een goede manier is om te beslissen, alhoewel je bij sommige teams onevenredig sterke openingsbatsmen hebt waardoor de extrapolatie, zelfs rekening houdend met het aantal verloren wickets, niet representatief hoeft te zijn.
Maar, zoals elke regel om een beslissing te forceren bij sport, er zijn voordelen en nadelen die je beide zult moeten accepteren. Het hele tournooi kan je niet laten uitlopen vanwege weersomstandigheden en het is een van te voren vaststaande methodiek waar beide partijen rekening mee kunnen houden in de loop van het spel.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
:-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding