Welke schoen(merk) is het beste voor je spieren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
7 jaar geleden
bedoel je hardloopschoenen?

Antwoorden (3)

Het blijkt dat de zogeheten Barefootschoenen het beste zijn voor je spieren. Het lopen daarop versterkt de spieren in je voeten en benen. Er zit een dunne zool onder, waardoor je alle oneffenheden in het terrein voelt. Zo krijgen je voeten weer hun oorspronkelijke functie terug. En rugklachten kunnen zo wellicht worden verholpen.
Er zijn meerdere merken van Barefootschoenen. Je zou moeten uitproberen welke het prettigst zijn voor jouw voeten.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
niet voor iedereen zijn dit goede schoenen. mensen die het niet gewend zijn kan dit ook juist blessures opleveren omdat hun spieren niet meer gewend zijn zoveel werk te moeten doen.
een 'beste' bestaat helaas niet. demping is heel belangrijk, helaas worden demping en vering vaak door elkaar gehaald. veel orthopeten zeggen dat een gel demping (vooral in Asics en Reebok schoenen) goed dempen. ook is van belang dat de schoenen goed passen en stabiel blijven tijdens het lopen/de oefeningen. laat je goed voorlichten bij een verschillende gespecialiseerde sportzaken (als ze allemaal hetzelfde zeggen heb je in ieder geval meer zekerheid). laat je ook niet overbluffen als ze bijvoorbeeld een loopgrafiek van je maken (lopen op een band en kijken waar de drukpunten liggen en dergelijke).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De beste schoenen voor je spieren bestaan niet. Iedereen heeft andere voeten en dus is iedereen verschillend. Bij Runnerswold heb ik mezelf laten wegen en laten meten op loopstyle waarna ik geschikte hardloopschoenen kon kopen die bij mijn voeten pasten.