Ga je er ouder uit zien als je teveel aan krachttraining doet?

Toegevoegd na 6 minuten:
van teveel krachttraining (gewichten heffen) ga je toch stressen en teveel stress maakt oud?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Training, zolang je er plezier in beleeft, veroorzaakt GEEN stress. In tegendeel, je kunt er andere stress (werk/school gerelateerd) door kwijt raken.

Je zult er niet ouder door gaan uitzien als je voor de rest gewoon gezond eet en voldoende natuurlijke bouwstoffen binnen krijgt.
Echter, gebruik geen hormonen en andere stimulerende middelen. Die hebben meer effecten op je lichaam dan alleen groei van spierweefsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, kijk maar:
Plaatje bij antwoord
AWM
13 jaar geleden
Als je er steroïden bij gebruikt, kan dat een bijwerking zijn ja.

Anders zou ik me er geen zorgen over maken.
Gewoon lekker gaan sporten dus!
En op tijd je rust pakken, ter voorkoming van blessures.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede vriend van mij doet al jaren aan krachttraining, en die ziet er jonger uit dan dat hij is.