Hoeven sportpaarden niet in quarantaine?

Zag vanmiddag paarden sport op tv, Deze paarde reizen van het ene land naar het andere voor wedstrijden, maar voor dieren geldt toch een periode van quarantaine voor ze een land in mogen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Jawel hoor:

Quarantaine en transport voor de Spelen

Bij de reis naar Hongkong komt veel kijken: een vliegreis in een container én allerhande regels omtrent dierziektepreventie. De ruiters hebben zich nog maar koud gekwalificeerd voor het team of zij kunnen hun paard aanmelden voor de zeven dagen durende quarantaine in Nederland, daarna volgt een tiendaagse quarantaineperiode in Hongkong.

Quarantaine Nederland
,,Het Duitse Aken is het Europese quarantainecentrum, maar Nederland heeft een eigen quarantainestal aangewezen. Daarvoor is de stal van Wilco van Grunsven in Handel geheel ontruimd en ontsmet. Ook is daar een isolatiestal voor van ziekte verdachte dieren. Het grootste voordeel van een eigen quarantaine is dat er absolute rust heerst. ,,Je bent alleen met je eigen team, je groeit als ploeg naar elkaar toe”, vertelt Van Baalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jawel, die moeten ook in quarantaine...

zie bron...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ook paarden moeten in quarantaine.