Hoe krijg ik minder last van pijnlijke schouders bij hardlopen?

De spier/pees/iets anders die de zijkant van je nek verbindt met je schouder doet vlak voor hij bij de schouder is erg veel pijn als ik hardloop.

Toegevoegd na 42 seconden:
Op het punt vlak voor hij bij de schouder is, moet het zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
7 jaar geleden
Klinkt alsof je loophouding te gespannen is

Het beste antwoord

Meestal komt schouderpijn tijdens het lopen door een gespannen houding. Je trekt je nek in of trekt je schouders hoog op terwijl je aan het hardlopen bent. Om dit te voorkomen moet je dus minder gespannen lopen. Als je toch nog steeds pijn hebt draai dan even met je schouders van voor naar achter en omgekeerd. Als het koud is zorg er dan ook voor dan je schouders bedekt zijn.