Is er een indoor speeltuin/klimparadijs voor volwassenen in het Noorden van het land?

Ik zie wel meerdere indoor speeltuinen voor kinderen, maar bestaat dit ook voor alleen volwassenen?
In de omschrijving van speeltuinen voor kinderen kan ik niet goed vinden of je er zelfstandig als volwassene in mag, of alleen als begeleider bij een kind. Het maakt mij niet zoveel uit of er ook kinderen spelen.

Het liefste wat meer in het Noorden van Nederland (Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel). Prijs maakt niet zoveel uit.
Iets outdoor vind ik ook wel leuk, maar het liefst iets binnen.

Ritsuka
7 jaar geleden
in: Sport
10.1K
Amadea
7 jaar geleden
Bij Ballorig ben ik als volwassene gewoon met mijn neefjes en nichtjes de speeltuin ingegaan. Je hoeft alleen even je schoenen uit te doen, verder niet. Maar ik weet niet of je er ook zonder kinderen naar binnen mag.
Ritsuka
7 jaar geleden
ik ben dus bang dat ze mij bij zoiets eruit gaan sturen, omdat ik daar dan alleen heen zou gaan, en ze dat dan raar vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Leen een neefje/nichtje/buurkind, of meld je aan voor een uitstapje met de peuterklas of als begeleidster van een verjaardagsfeestje ofzo ;-)
VOor zover ik weet zijn er echt geen 'ballenbakken' die zich volledig richten op volwassenen. (En ik wil ook niet willen weten hoe groot de kans op blessures daar wel niet zou zijn).
Ben je met een groepje, dan zou je eens kunnen navragen of je de ruimte voor bijvoorbeeld een feest buiten normale openingstijden ('s avonds ?) kunt afhuren. Veel personeel is er dan eigenlijk toch niet nodig (toezicht, schoonmaken), hooguit aan de bar, dus de kosten zouden nog wel eens kunnen meevallen.
Ritsuka
7 jaar geleden
probleem is dat ik niet echt vrienden heb, dus ik heb niemand om mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Al eens overwogen als vrijwilliger mee te gaan met bijvoorbeeld gehandicapten of kinderen ? Die kunnen altijd extra handjes gebruiken. En kan ook weer een leuke manier zijn om mensen te leren kennen.
Ritsuka
7 jaar geleden
Daar had ik nog niet aan gedacht, is misschien ook een leuk idee. Ik zal eens kijken, bedankt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
'Zijn er ook indoorspeeltuinen voor 12+ kinderen?' zeiden ze.
'Ik wil dat graag weten', zeiden ze.
Ritsuka
5 jaar geleden
@ikwilwatweten wat bedoel je precies? Ik snap je reactie niet zo goed.

Antwoorden (1)

Dat was een hele zoektocht, maar er lijken wel degelijk mogelijkheden te zijn. Het beste kun je de indoor-speeltuinen in je omgeving even afbellen voor de precieze mogelijkeden.

In verreweg de meeste binnenspeeltuinen mag je overigens ook als volwassene gewoon "meedoen", al dan niet met denkbeeldig kind. In het ergste geval zul je een beetje raar aangekeken worden ;-) Sowieso is het niet ongebruikelijk dat groepen (volwassen) "verstandelijk beperkten" nog wel eens komen spelen, en daar kan het materiaal prima tegen, dus dat zal het punt niet zijn.

Maar bijna alle indoor-pretparken hebben ook de mogelijkheid voor familie-arrangementen, en vaak zijn op bepaalde tijden dan ook volwassenen welkom. (Ik heb niks gevonden over uitsluitend volwassenen, wel weer over bijvoorbeeld bedrijfsfeesten.) Het gaat wel bijna altijd om arrangementen, dus een minimaal aantal (volwassen) deelnemers.

Natuurlijk is er ook vaak de mogelijkheid met een (wat grotere) groep een hele indoor-speeltuin af te huren, vooral op tijden dat ze anders gesloten zijn (schooldagen, avonden).

En het is natuurlijk altijd nog een optie om een iets ouder, redelijk zelfstandig "kind" te lenen (jaar of 8, 9) die je niet de hele tijd in de gaten hoeft te houden of desnoods lekker meespeelt. Want dát mag sowieso altijd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
ik snap de min niet echt, van mij een plus.
ik zal wel eens rondvragen in de buurt, ik zag ook wel wat buiten (in Heino bijvoorbeeld) wat wel voor volwassenen is.