Hoe zorg ik er voor dat ik elke bal in het voetbalveld 100% raak?

Ik heb in de beginminuten van een voetbalwedstrijd moeite met hij in een keer goed raken van ballen die vanuit de lucht komen.
Mijn trainers zeggen dat dat aan gebrek aan concentratie ligt.
Maar ik voel me juist heel geconcentreerd.
Ook is het wel eens het geval bij doeltrappen, dan krijg ik die bal de lucht niet in, mijn trainers zeggen daar dat het licht aan tijd en concentratie.

Help wat kan ik hier aan doen!!!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
7 jaar geleden
niemand speelt altijd 100%, ook topsporters hebben wel eens een mindere dag. Je doel is niet haalbaar.
jc54
7 jaar geleden
Voor de rest is het trainen, trainen en nog eens trainen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je bent juist OVERgeconcentreerd om de bal te missen. Met koppen is dat makkelijk te trainen, heb je wel een aangever nodig; aangever trapt een te koppen bal vanaf 30m afstand van jou, zet op ongeveer 7m van jou een pilon 7m rechts en links van de denkbeeldige lijn tussen jou en aangever. Aangever dient NADAT hij/zij de bal naar je toe heeft getrapt random, 'links' of 'rechts' te schreeuwen, doelend op welke pilon JIJ moet koppen. In het begin gaat dat helemaal mis maar na een tijdje zul je merken dat je de betreffende pilon kan raken. Je hebt namelijk geleerd om VERDER na te denken; je weet dan hoe de bal aankomt en hoe je die moet handelen met je hoofd (wordt automatisme) en je CONCENTREERT op welke pilon de bal moet...! Succes!

Antwoorden (1)

Even oefenen in de warming-up?