Waarom moet ajax de reclame van 'AEGON' bedekken met tape van de uefa?

Bijv. De stuarts moeten alle logo's bedekken met tape.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Omdat de UEFA een andere sponsor heeft, de belangen van de UEFA gaan dan boven de belangen van de club.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn weten mag Aegon gewoon op de shirts getoond worden. Dit is hun sponsor. Uefa heeft niets met Aegon
te maken. Uefa heeft alleen verboden om sponsors te tonen die met de Uefa concureren zoals Grolsch, omdat Uefa wordt gesponsord door Heineken. Heineken wil natuurlijk niet dat hun concurrent groot in beeld komt.
Alleen logo's van concurrerende sponsors van de Uefa moeten afgeplakt worden.
12 jaar geleden
Dit komt doordat de UEFA een Centrale marketing-strategie voert.
Als gevolg daarvan moet in het hele stadion alles afgeplakt of verwijdert worden, tot aan de ingelijste shirts aan de muren aan toe.
De enige uitzondering hierop is het wedstrijdshirt, daar mag de sponsornaam wel blijven staan, zo lang deze maar niet conflicteert met een van de hoofdsponsoren van de UEFA.
Odense BK bijvoorbeeld heeft Carlsberg als shirtsponsor. In de wedstrijden in de Europa League is de sponsornaam afgeplakt (zie bijgevoegde foto van de wedstrijd Twente-Odense).