Waarom moe je bij het bowlen van die speciale schoenen aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
8.9K

Het beste antwoord

Omdat daar een soort vilt onder zit, waardoor je beter glijdt op de huidige (meestal) kunsstof bowlingbanen.
Ook op de houten banen gaat dit trouwens op.

Toegevoegd na 46 minuten:
Toevoeging bij de foto's:

Op foto één zie je duidelijk de viltlaag die je echt nodig hebt om goed te kunnen glijden.

Op foto twee zie je de beschermhoes die we gebruiken als we even van de baan af moeten om iets anders te doen.
Als je die niet gebruikt en je pakt maar één druppeltje vocht op, lig je bij je approach onvermijdelijk op je plaat.

Hoop dat het zo duidelijk is. :)

Toegevoegd na 2 uur:
O.T. Niet alleen je schoenen zijn belangrijk, maar ook de bal op tijd loslaten is best wenselijk: http://www.youtube.com/watch?v=xb25vr13ctc&feature=player_embedded
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

omdat je ander weg glijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh ik ook hoor, heb al een aantal gênante glijders gemaakt, plat op de baan ;D
anders laat je zwarte strepen na op de baan, zei de man van de bowlingbaan laatst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je dan kan moonwalken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met deze speciale schoenen heb je beter grip op de bowlingbaan.
Met gewone schoenen is de zool heel anders gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als bij alle andere sporten hebben bowlers speciale schoenen nodig.
Het is namelijk de bedoeling dat de laatste pas van de aanloop glijdend wordt gemaakt en daarvoor heeft de linker bowlingschoen, voor de rechtshandige bowler tenminste, een leren glijzool nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met alle respect voor je antwoord, wat klopt v.w.b. de aanloop en het glijden, maar het laatste deel klopt echt niet. De zool wordt absoluut niet gemaakt van leer maar van vilt. Leer heeft niet de glijdende werking die vilt heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ohja en die min is niet van mij, daarvoor is de rest van je antwoord te correct.
Zodat je niet met je vieze straatschoenen of naaldhakken op de baan komt, en je tenen zijn beter beschermd tegen het laten vallen van een bal dan ze in open sandaaltjes zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Clown Bassie heeft de '''sport'' bowlen uitgevonden. Ter ere van zijn uitvinding hebben ze de schoenen van Bassie geintegreerd in de sport Bowlen. Vandaar de mooie kleuren en het feit dat de schoenen altijd te groot zijn en je regelmatig op je plaat gaat met deze ondingen ! Ik heb er nu al weer zin an !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder je eigen schoenen kan poep zitten en dan glij je te veel door.
ps zorg er voor dat je vingers niet te stijf in de gaten van de bal zitten anders glij je met de bal mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
anders ga je meerollen met da bal xD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
anders dan glij je uit