Is het waar dat als een vrouw een sixpack traint de borsten dan verdwijnen?

Toegevoegd na 29 seconden:
Of bij andere workouts.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Amadea
7 jaar geleden
Ze verdwijnen niet, maar worden wel kleiner. Want vetweefsel wordt dan omgezet in spierweefsel. Een vrouw die flink afvalt krijgt ook kleinere borsten.

Antwoorden (1)

Dat kan zeker gebeuren. Om een sixpack zichtbaar te krijgen moet je je vetpercentage verlagen.
Je kunt niet op 1 specifieke locatie verliezen, dat gebeurt overal in je lijf. En je borsten bestaan ook voor een groot deel uit vetweefsel.
Ze verdwijnen niet helemaal, maar ze worden wel kleiner. Het vetweefsel word minder, en je houd alleen de melkklieren over.
Je ziet vaak dat fitness dames implantaten nemen.

Of je een sixpack kan krijgen op een gezonde manier ligt aan je genen. Stel dat jij het meest vet vasthoud op je buik, dan gaat het heel erg moeilijk zijn. Een erg laag vetpercentage is voor een vrouw niet gezond, dan ben je o.a. niet meer vruchtbaar en stopt je menstruatie. Ook kun je last krijgen van haaruitval en vermoeidheid.
Dus blijf wel aan je gezondheid denken bij je training.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor vetpercentage verlagen gaat het vooral om voeding trouwens, training is ook wel belangrijk natuurlijk ter ondersteuning.

Hier kun je zoen wat je globaal moet doen om een bepaald vetpercentage te bereiken en vast te houden: http://www.precisionnutrition.com/cost-of-getting-lean

Toegevoegd na 4 minuten:
Alleen buikspieroefeningen doen geeft je geen sixpack, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ritsuka
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helemaal juist. Op een droog mannenlijf, groeien geen vrouwelijke vormen ;-)
Maar daar moet je ook wel extreem ongezonde dingen voor doen.
En als je het echt overdrijft, krijg je ook nog een fraaie bult in je broek. ;-)
Ritsuka
7 jaar geleden
maar daar moet je rare middeltjes voor gebruiken, die niet helemaal legaal zijn.