Wanneer sta je bij tennis 7 op je pasje?

Bijvoorbeeld bij 7,8 ofzo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tennis
8.5K

Het beste antwoord

Ja, ze ronden niet af dus bij 7,zoveel ben je 7.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dus met 7,9 wordt je (nieuwe) rating ook 7.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kan je bron niet openen, maar wat je zegt klopt niet. (zie KNLTB site)

Andere antwoorden (2)

Het cijfer op je pasje heeft te maken met het niveau waarop je speelt de rating wordt dat genoemd.
11 jaar geleden
In november wordt van iedereen de raring over dat jaar vastgesteld. Dan worden de grenzen bepaald voor de speelsterktes. HEt kan dus dat je het ene jaar met een 7,8 een 8 wordt en het andere jaar een 8. Waar het om gaat is dat er piramide-vormige opbouw in de speelsterkte zit. Dus niet meer 7-spelers dan 8 spelers. Dit kan gebeuren als je iedereen met bv. 7 nogwat een 7 geeft.

Dit staat er in de pdf van de KNLTB
"Speelsterkte is de relatieve norm voor de tennisvaardigheid van een bij de KNLTB
aangesloten tennisser in verhouding tot de tennisvaardigheid van de overige bij de KNLTB
aangesloten tennissers van hetzelfde geslacht.
De speelsterkte van een speler heeft dus altijd een relatie met die van overige spelers. Inherent
hieraan is dat de speelsterkte van een speler dus bepaald wordt door middel van het spelen van
wedstrijden."
(kopje uitgebreide uitleg)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan nergens vinden dat je met een 7,8 niet een 7 wordt in jouw link. Mijn bron opent in word.