Ik train voor een sixpack. Na hoeveel dagen/weken zie ik resultaat?

Hallo allemaal,

ik wil voor dat de zomer begint graag een sixpack kweken.
Ik ben bezig met buikspieroefeningen. Ik doe twee keer per dag 2 (soms 3) sets van 30. Ik let op goed op mijn voeding. Ik ben nu een week bezig en drink heel de dag door water. Neem 2x per dag een eiwit/proteinshake. Ik snoep niet van Chips, Chocolade, Koekjes, IJs of Snoep terwijl ik hier gek van ben. Ook eet ik geen junkfood zoals MAC/Burgerking. Ik eet 2/3 x per dag fruit en drink elke dag een versgeperste sinaasappelsap van Plus. Ook vermijd ik in koolhydraten en wanneer mijn 2 broers rijst eten, neem ik alleen de groente en olievrije kip. Ik bikkel er dus echt voor en het is zwaar geef ik toe.

Nu ben ik een week bezig maar ik zie nog geen resultaat. Wel als ik aanspan en ik mijn buikspieren voel, voel ik dat het strakker is geworden dan eerst. Ik ben ook pas een weekje bezig maar mijn vraag is dus wanneer zie ik echt resultaat in mijn buikspieren? En zie ik de eerste blokjes van mijn Sixpack? Dit zou mij een flinke boost geven om door te zetten want soms lijkt het of voor niks bezig ben.

Voor wat verdere info:

- Ik ben 17 jaar.
- Mijn vetpercentage is 12,5.
- Ik weeg 71,3 KG.
- Ik ben 1,77/1,78.

Ik hoop dat jullie een antwoord op mijn vraag hebben, dat zou ik echt tof vinden. Ben gek op lekker eten dus vooral dat gedeelte is moeilijk maar ik ga het halen. Heb het er echt voor over.


Koen

Weet jij het antwoord?

/2500

Zoals je waarschijnlijk wel weet hangt resultaat heel erg af van verschillende factor. Trainen, eten, lichaamsbouw en genen spelen een Rol. Ten eerste wil ik graag ingaan op het mijden van koolhydraten. Natuurlijk moet je niet TE veel koolhydraten eten, maar je hebt ze zeker wel nodig voor je energie etc. anders gaat je lichaam naast vet ook eiwitten, waaruit je spieren worden opgebouwd verteren. Ten tweede is het variëren van het aantal buikspier oefeningen dat je doet ook handig, spieren raken gewend aan een bepaalde manier van trainen als je het te lang doet, daarom zou variëren beter zijn om je buikspieren te 'shocken'. Voor de rest is het voornamelijk een kwestie van tijd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100