Ik train voor een sixpack. Na hoeveel dagen/weken zie ik resultaat?

Hallo allemaal,

ik wil voor dat de zomer begint graag een sixpack kweken.
Ik ben bezig met buikspieroefeningen. Ik doe twee keer per dag 2 (soms 3) sets van 30. Ik let op goed op mijn voeding. Ik ben nu een week bezig en drink heel de dag door water. Neem 2x per dag een eiwit/proteinshake. Ik snoep niet van Chips, Chocolade, Koekjes, IJs of Snoep terwijl ik hier gek van ben. Ook eet ik geen junkfood zoals MAC/Burgerking. Ik eet 2/3 x per dag fruit en drink elke dag een versgeperste sinaasappelsap van Plus. Ook vermijd ik in koolhydraten en wanneer mijn 2 broers rijst eten, neem ik alleen de groente en olievrije kip. Ik bikkel er dus echt voor en het is zwaar geef ik toe.

Nu ben ik een week bezig maar ik zie nog geen resultaat. Wel als ik aanspan en ik mijn buikspieren voel, voel ik dat het strakker is geworden dan eerst. Ik ben ook pas een weekje bezig maar mijn vraag is dus wanneer zie ik echt resultaat in mijn buikspieren? En zie ik de eerste blokjes van mijn Sixpack? Dit zou mij een flinke boost geven om door te zetten want soms lijkt het of voor niks bezig ben.

Voor wat verdere info:

- Ik ben 17 jaar.
- Mijn vetpercentage is 12,5.
- Ik weeg 71,3 KG.
- Ik ben 1,77/1,78.

Ik hoop dat jullie een antwoord op mijn vraag hebben, dat zou ik echt tof vinden. Ben gek op lekker eten dus vooral dat gedeelte is moeilijk maar ik ga het halen. Heb het er echt voor over.

Koen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
2.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
hoe heb je je vetpercentage gemeten?
alleen maar buikspieroefeningen doen helpt niet zoveel. Je moet spiermassa verhogen en vetpercentage verlagen om buikspieren zichtbaar te krijgen. Dan kun je beter focussen op de grote oefeningen als squat, deadlift, bench press, pull up/chinup. Daar spreek je veel spiergroepen mee aan.
Ritsuka
7 jaar geleden
2x per dag eiwitshake is niet nodig, shakes zijn als aanvulling. Probeer eerst eens om zoveel mogelijk uit reguliere gezonde voeding te halen.
Wat krijg je nu binnen aan kcal en macro's?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
je moet sws meer in de richting van weken/maanden gaan kijk, ging het maar zo makkeijk dat het na een paar dagen zichtbaar was.
Ritsuka
7 jaar geleden
Hier zie je wat je ongeveer moet doen: http://www.precisionnutrition.com/cost-of-getting-lean-infographic
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je bent goed bezig maar die shakes doen weinig behalve een slanke portemonnee . Die sinaasappels of ander fruit is top maar het hoeft ni Vd plus :) . Maar ga ook fietsen of hard lopen 3x per week en een x per dag even een 10 minuten op je maximum iets doen . Je spieren zitten er mogelijk al maar je vet zit er voor dus gewoon door trainen . Buik en rug om de dag en dan vetverbranding en dagelijks even je max aan tippen . Succes .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan zie je binnen 6 weken resultaat als je de tips ook gebruikt . Die de opmerkingen je aanraden .

Antwoorden (1)

Zoals je waarschijnlijk wel weet hangt resultaat heel erg af van verschillende factor. Trainen, eten, lichaamsbouw en genen spelen een Rol. Ten eerste wil ik graag ingaan op het mijden van koolhydraten. Natuurlijk moet je niet TE veel koolhydraten eten, maar je hebt ze zeker wel nodig voor je energie etc. anders gaat je lichaam naast vet ook eiwitten, waaruit je spieren worden opgebouwd verteren.

Ten tweede is het variëren van het aantal buikspier oefeningen dat je doet ook handig, spieren raken gewend aan een bepaalde manier van trainen als je het te lang doet, daarom zou variëren beter zijn om je buikspieren te 'shocken'. Voor de rest is het voornamelijk een kwestie van tijd.