Zumba - ik zit erover te denken om de tell-sell-DVD's te bestellen. Heeft iemand van GV al een strakker lijf, dankzij Zumba ?

Met andere woorden : werkt het, is het echt zo leuk dat je het niet na 3 keer opgeeft uit herhalings-verveling?
Bij mij op het 'dorp' is het (nog?) niet, en als ik eerst een half uur moet gaan rijden, weet ik van mezelf, dat het teveel tijd gaat kosten, en dat ik dan weer afhaak. Dit gebeurde nl. ook al met m'n woeste plannen van de sportschool, en het zwemabonnement...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat bij Tell-Sell afslankt is je portemonnee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op marktplaats, zijn genoeg aanbiedingen van deze dvd's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een goeie tip : Marktplaats...
Helemaal niet aan gedacht, omdat ik er nooit 'opzit'....

Het beste antwoord

Of het leuk is, dat is puur persoonlijk!
Ik doe het 1x per week in groepsverband en ik vind het helemaal geweldig. Maar.... ik hou heel erg van (latijns-amerikaanse) dans en muziek. Als dat bij jou ook het geval is, dan is het zeker de moeite waard om te proberen. Maar ik zou niet die dure tell-sell DVD's zomaar gaan bestellen als ik jou was. Je kunt ze inderdaad beter via marktplaats bestellen en volgens mij kun je ook zo de muziek van internet afhalen/downloaden.
Tja, en een strakker lijf dankzij zumba. Keep dreaming!
Ja, misschien als je het meerdere malen per week intensief gaat doen. Maar dat geldt met alle sporten, toch!
Zumba is nou niet ineens die wondersport waarmee je ineens een strakker lijf kunt kweken. Ik doe het dus éénmaal per week en heb nog steeds maat 44, maar ik vind het hartstikke leuk om te doen en dat is mijn motivatie. Anders houd je het denk ik ook niet vol.
Bij veel sportscholen kun je ook eerst een proefles volgen.
En ik moet ook zeggen, de ene zumba-les is de andere niet. De ene zumba-instructeur is b.v. heel erg gericht op danspasjes van salsa, cumbia en merengue, terwijl een andere instructeur veel meer bezig is met fitt-ness en armbewegingen. Ook de intensiteit van de lessen kan nogal wisselen. Bij de ene les wordt b.v. veel meer "gesprongen" en de bewegingen zijn intensiever dan bij de andere les. Er zit echt verschil in. Dus "ja" het is heel leuk om te doen (vind ik) en "nee" je krijgt er geen strakker lijf van (met 1x per week).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sorry als ik je moet teleurstellen, maar..

Zumba - net als alle andere sportoefeningen- werken alleen als je echt de moeite er in wilt steken die nodig is om je lichaam een workout te geven.

Achter een TV staan springen is bij mijn weten nooit motiverend; je moet het eerst zelf echt willen. Dus als je andere dingen niet doet omdat je er 20 minuten voor moet rijden, ga je dit ook niet doen. Dan zou ik zeggen: Zorg dat je een goede fiets hebt, en ga naar je werk fietsen, eventueel met 15minuten omweg als je vlak bij werk woont. Krijg je ook nog eens frisse lucht.

Ik ken mensen die Zuma-en in groepsverband, en daar is het wel gezellig, maar grootscheeps afvallen / strakker worden zie ik niet gebeuren bij hun.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zumba,taibo of wat voor naam je er ook aan geeft
je moet met je lichaam bezig ,en niet het gezellige woensdagavond clubje gaan worden ..
jouw lichaam reageert weer anders op bepaalde oefeningen dan die van iemand anders .
meeste haken na de 2de keer toch af omdat ze geen doorzettingsvermogen hebben als je wel doorzettingsvermogen bezit werkt alles als je er maar een regelmaat in houd .
begin eerst eens met een beetje hardlopen en je adem te reguleren zodat je uithoudingsvermogen opbouwt.

en tell-sell zal ik niet aan beginnen je kan ook op youtube zumba intikken en dan zie je genoeg .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind ZUMBA ook helemaal geweldig!
Ik haat sport maar dit houd ik nog wel een poos vol!!
Ik heb gehoord als je twee maal per week flink meedoet met ZUMBA en op de lijn let, je absoluut afvalt. Je verbrandt er veel calorieën mee.
Thuis voor de tv spreekt mij niet aan. Dan heb ik toch geen zin om me er voor om te kleden. Maar samen met wat leuke mensen naar de dansschool elke week bevalt me uitstekend. En hier spreekt iemand die 4 jaar niet gesport heeft ;-)