Tips om door de politie sporttest heen te komen?

Ik heb al een goede conditie, maar wat is qua warming up/voeding/drinken op de dag zelf verstandig?

Sowieso niet teveel anders krijg ik steek.

Toegevoegd na 5 dagen:
Ik heb hem gehaald, maar ik kan je vertellen dat hij zwaar was. Echt zwaar. 3 van de 13 haalden hem. En je bent werkelijk, wérkelijk verrot na de test. Je spieren verzuren, je longen branden en je loop het volgende halfuur als een hijgende zombie rond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je om die sporttest maar niet druk. Ik zie ze tegenwoordig bijna allemaal met de handen in de zakken lopen..
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Dat een agent tegenwoordig een uitgezakte pens heeft en niet meer een "boef" kan bijhouden, betekend niet dat de sporttest een eitje is. Het is gewoon waanzin dat een agnet na de academie geen sport meer hoeft te doen.

Het beste antwoord

Ik heb de sporttest een paar maanden geleden nog gedaan ivm doorstroom naar een andere functie. In het verleden de test ook al vaak gedaan, tijdens de sportuurtjes. Grootste tip is eigenlijk nog wel, om niet te snel van start te gaan. Anders heb je dikke kans, dat je in ronde 4 of 5 helemaal stuk gaat en hier heel veel tijd verliest.

Verder moet je zorgen dat je de handelingen foutloos uitvoert. beter minder snel en foutloos dan dat je teruggestuurd wordt, om je handeling te herstellen. dat kost namelijk echt heel veel tijd.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt als een bus

Andere antwoorden (3)

Als jij al aangeeft dat je een goede conditie hebt, dan red je die test wel. Warming up is altijd goed en eet of drink niet teveel. Daar krijg je alleen maar last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb van een vriend gehoord dat het heel zwaar is dus zou ik er voor niet te zwaar eten maar je moet wel iets eten want de kans op flauwvallen is groter dan dat je niet eet. ook is het slim om goed uitgerust aan de test beginnen. maar je kunt het wel hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb die test 4 jaar geleden gedaan, ik kreeg toen:

Fietsen op een hometrainer 30km per uur aanhoudenvoor 10 minuten ofzo.
De gevreesde shuttlerun test, (pieptest).
zo lang mogelijk aan een klimrek hangen.
Pionnetjes met daarin een stok, rondjes rennen.
Tikken met een stok links en rechts.

Mijn advies, eet niet te veel en drink niet te veel van te voren. En 2 uur voor de test niets meer.

Wat wel werkt is de dag voor de test goed eten:

Een stevig ontbijt, zelfs als je geen ontbijter bent, doe dit dan wel, of eet je ontbijt een uurtje nadat je opgestaan bent.

Neem een stevig tussendoortje (granenreep ofzo)

Stevige lunch.

Stevig tussendoortje.

Goed diner.

Stevig tussendoortje.

Slapen, zorg dat je minimaal 8 uur slaap hebt gehad!

De volgende dag als je de test hebt, kun je nog wel wat eten, maar 2 uur voordat de test begint, niets meer nemen.

Zorg dat je maaltijden van de dag ervoor veel proteinen en koolhydraten bevatten.

Heel veel succes!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is dus eigenlijk bijna alleen maar conditietest? Of wat moet je dan nog meer kunnen?
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Als ik het me goed herinner was het idd een conditietest, en daarnaast moest je in staat zijn om...kan even niet op het woord komen, links en rechts uit elkaar te houden, ook als je duizelig gedraaid was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt! (Beetje laat maargoed) goeie conditie hebben dus :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De sporttest is compleet verandert. Het gaat om binnen 3 minuten 5 keer een parcour lopen. Toch blijf je antwoord relevant. Bedankt!