Mag je met 2 mensen 1 parkeerabonnement van de Efteling hebben?

Ik wil een abonnement van de Efteling kopen, mijn vrouw ook. Maar we zullen altijd met maar 1 auto komen (soms allebei in 1 auto, soms alleen). Moet je dan allebei een parkeerabonnement hebben of kan je met 1 parkeerabonnement af?

8 jaar geleden
in: Sport
1.7K

Het beste antwoord

Nee. Het parkeerabonnement is persoonlijk. In de algemene voorwaarden staat ook: "De eigenaar van het parkeerabonnement dient bij gebruik zelf in het voertuig aanwezig te zijn."

Misschien een tweede aanschaffen tegen gereduceerd tarief?
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Dank voor het antwoord. Weet je toevallig in hoeverre daar ook op gecontroleerd wordt?
Computoon
8 jaar geleden
Nee. Het parkeerabonnement zit verwerkt in de magneetstrip op het Efteling abonnement.Op dat abonnement zit een foto en bij de toegang tot het park wordt gecontroleerd of die van degene is die toegang tot het park wil. Het abonnement wordt daarna gescand. Zoals wellicht bekend, ligt het parkeerterrein voor het gebouw met de kassa's. Als je wilt vertrekken van het parkeerterrein, gaat de slagboom open na het scannen van het abonnement door de automobilist. En ik vermoed dat het dan fout gaat. Je mag namelijk alleen op het parkeerterrein parkeren als je het park bezoekt en het abonnement van de parkbezoeker is gescand na het vaststellen van de match met de foto. Ik vermoed dat slagboom van het parkeerterrein en die bij de kassa softwarematig gekoppeld zijn.