Waarom kun je geen MotoGP meer zien op TV?

Altijd kon ik de MotoGP kijken op RTL7 of Eurosport, nu is dit niet meer zo. Volgens mij zelfs niet eens meer op de buitenlandse zenders.
Wie weet waar ik nog gewoon MotoGP kan kijken (welke zender) en als het niet meer gratis is, waar ik het dan tegen betaling kan zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Het beste antwoord

Op mijn werk hoorde ik bbc luiden, in mijn zoektocht volgende link gevonden. http://www.bbc.co.uk/programmes/b006znvd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het nagekeken en je hebt gelijk. BBC2 is de enige zender die de MotoGP gratis blijft uitzenden. Bedankt en +1.

Andere antwoorden (1)

Onlangs kon u op onze site al lezen dat er nog geen duidelijk was omtrent de uitzendrechten van het 2010 MotoGP wereldkampioenschap maar het lijkt er nu op dat CarChannel aan het langste eind heeft getrokken en het komende seizoen de motorsportbeelden op de buis zal brengen.
Klik hier voor vorige pagina. (Foto(30470, MotoGP uitzendrechten naar CarChannel TV)

De afgelopen drie seizoenen verzorgde RTL de uitzendingen van het MotoGP wereldkampioenschap. Nadat het driejarige contract was afgelopen ging RTL opnieuw in onderhandeling met het Spaanse Dorna voor een verlenging van het contract maar het bleek al snel dat ook de zender CarChannel, alleen te ontvangen via een digitaal pakket, interesse had om in Nederland de uitzendingen te gaan verzorgen.

Na enige tijd onderhandelen lijkt CarChannel nu aan het langste eind te trekken en de tweestrijd in haar voordeel te hebben beslist. Een officiële bevestiging is er nog niet maar volgens goed ingelichte bronnen zijn alle contracten getekend en is het een kwestie van tijd alvorens partijen met een officiële verklaring naar buiten zullen komen.

Naast het live uitzenden van de MotoGP races zal CarChannel het komende seizoen ook diverse autoraces uitzenden waaronder het DTM, het BTCC, ICOD Indy Cars en men is in vergevorderd stadium met de FOM om ook de GP2, GP3 en de Porche Super Cup live uit te zenden. De F1 zal ook in het pakket opgenomen worden maar deze trainingen en races zullen op de betreffende dagen te zien zijn vanaf 22.30 uur.