moet ik mijn contributie alsnog betalen?

Ik heb me begin zomer ingeschreven voor een nieuwe voetbalvereniging. Maar nu wil ik er weg. Ik stond vaak op de bank en kwam niet opdagen door mijn huiswerk. Nu ben ik gestopt en wil de club geld van me plukken door zogenaamde spelerspas kosten. Ik had al een spelerspas. Heel raar. Ben ik verplicht om dit te betalen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om welk bedrag gaat het...?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de spelerspas KNVB gaat het om deze bedragen.
http://www.knvb.nl/clubsenleden/spelerspas/faq-spelerspas

Antwoorden (1)

Kan het zi8jn dat je iets verkeerd hebt begrepen?

Door het ondertekenen van het aanmeldingsformulier stem je in met de contributiebetaling voor een volledig seizoen, ook indien men tijdens het seizoen als lid bedankt.
Het betaalde contributiegeld krijg je dus niet terug, of de vereniging moet heel coulant zijn.
Als er een aanvraag is ingediend voor een nieuwe KNVB-spelerspas worden de kosten doorberekend.

Na opzegging van het lidmaatschap wordt de spelerspas ingenomen. Deze blijft namelijk eigendom van de vereniging of wordt in geval van overschrijving meegestuurd naar de KNVB.
Je moet de spelerspas dus inleveren bij de club waar je op hebt gezegd.

Toegevoegd na 19 minuten:
Meestal moeten de spelerspassen na afloop van de wedstrijd bij de scheidsrechter worden ingeleverd. Is dat bij jouw club niet het geval geweest, dan moet je deze zelf bij je club die je nu verlaat, inleveren. Doe je dat nu niet om welke reden dan ook, dan kan de club minstens € 5,60 in rekening brengen voor verlies spelerspas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke, maar ik heb niks ondertekend van een contract of iets dergelijks. Alleen mijn gegevens ingevuld toen ik een overschrijfbrief kreeg. Er stond niks van contributie in. Maar alsnog, als ik zou moeten betalen. Dan zou het niet volledige contributie zijn toch?
Castle
8 jaar geleden
Een voetbalclub is meestal een vereniging. Je hebt dan een lidmaatschap voor het hele seizoen. Indien je niet tijdig opzegt dan wordt het lidmaatschap verlengt. Dit opzeggen is meestal minimaal 4 weken voor het aflopen seizoen. er vind geen restitutie plaats cq. is er geen ontheffing van uw betalingsverplichting. Dus in het kort ben je waarschijnlijk het hele bedrag verschuldigd. + Joan