Mogen kinderen van 12 buiktraining doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar niet op een fitness apparaat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op deze leeftijd is het juist beter om het op een fitnessapparaat te doen, want de meeste kinderen hebben geen idee hoe ze goed zelf moeten trainen(zonder apparaat). Ze gaan dan bijvoorbeeld sit-ups doen op een matje heel slecht is voor je rug of andere nutteloze bewegingen. Zoek eens op ''crunches''. Dit is van de beste buikspieroefeningen waarbij je niks beschadigt.

Antwoorden (3)

Natuurlijk mogen kinderen buikspieroefeningen doen : sommigen móéten zelfs, omdat ze bijv, zoals ik als kind, een erg holle rug hebben, en moeten leren hun bekken te kantelen en een soort 'korset' van spieren te kweken.

Dit moet wél gebeuren onder deskundige begeleiding, want natuurlijk is een 12-jarig kind nog volop in de groei, en de belasting moet goed gedoseerd worden en zorgvuldig opgebouwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is voor kinderen jonger dan 16 jaar niet goed om hun buikspieren te trainen, dit kan de groei belemmeren en het heeft ook totaal geen nut. Echter wanneer een kind overgewicht heeft of af moet vallen mogen buikspieroefeningen wel gebruikt worden, dit is dan om af te vallen, en dus niet voor spieropbouw. Ik hoop je geholpen te hebben!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo lang ze in de groei zijn, en kinderen van 12 zijn doorgaans in de groei, dan is dat zeer onverstandig. Je overbelast de rug namelijk.

Bij overgewicht kunnen ze beter gewoon sport uitoefenen.