Er bestaan witte kleurpotloden maar bestaan er ook witte kleurstiften?

Ik heb nog nooit een witte kleurstift gezien en ik vraag me af of ze bestaan en zo niet, waarom niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel witte kleurstiften waar kinderen mee kunnen kleuren in een kleurboek

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.9K
Pieter2011
12 jaar geleden
Ze zijn er in alle soorten en maten:
http://www.twenga.nl/dir-Werkbenodigdheden,Schrijfspullen,Viltstift-020582
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar die Edding-stiften zijn nou niet echt stiften waarmee je je kinderen lekker laat kleuren.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ha ha, je hebt helemaal gelijk; ik had niet gezien waarvoor ze gebruikt worden. Maar gelukkig zitten er ook nog een paar andere tussen...

Het beste antwoord

Een potlood laat een dekkend laagje achter op het papier, van kleimet kleurstof. Een wit potlood kun je daardoor gebruiken op gekleurd papier.
De inkt die in gewone viltstiften zit, is niet erg dekkend. Zou je een witte stift hebben, dan zou je altijd de ondergrondkleur er doorheen blijven zien.
Er zijn wel witte stiften, maar dat is meer een soort verf, wat dikker en dekkender, en niet erg prettig om mee te kleuren. Ze worden wel gebruikt om woorden te schrijven bijvoorbeeld, op kerstkaarten, of dikker op posters.

Toegevoegd na 8 uur:
Je hebt trouwens ook, onder andere bij de Hema, pakjes met stiften waar wel een witte bij inzit, maar dat is dan een "toverstift". Daarmee ga je over de andere kleuren heen en verandert dan de kleur. Je kleurt bijvoorbeeld met blauw, dan ga je er overheen met wit en dan wordt het groen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, die zijn er wel. Mijn dochters hebben ze. Ze tekenen dan b.v. op gekleurd papier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn er wel, wij hebben ze thuis ook maar die werkt ALS een soort stiftwisser. Sorry ALS dit onduidelijk is