Wat is snel en makkelijk te eten voor het sporten?

Als ik ga sporten heb ik weinig tijd om daarvoor wat te gaan eten. Ik sport van 5 tot half 7 en moet om kwart voor 5 gaan rijden. Ik ben half 5 thuis en kleed me thuis om. Ik wil wel wat thuis voor t sporten eten. Heeft iemand een idee voor iets waar je veel energie van krijgt ander half uur? En wat je snel kan op eten?
Ik heb echt geen tijd om me avond eten al op te eten voor het sporten.
Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je hebt een half uur voor je gaat sporten, dan kun je het beste een kleine snack nemen, anders ligt het te zwaar op je maag. Je zou kunnen overwegen om op je werk/school rond 3/4 uur al een wat grotere snack/maaltijd te nemen. Als je thuiskomt om half 5, neem dan iets met koolhydraten en eiwitten. Bijvoorbeeld: - Yoghurt met muesli en banaan. - Boterham met kipfilet. - Paar gekookte eieren. - smoothie van melk en fruit. - Glas chocomelk. Probeer traag verteerbare dingen als pindakaas en noten te vermijden, die liggen zwaar op de maag. En liever ook niet teveel hele snelle koolhydraten. Dan heb je wel veel energie, maar die is ook zo weer weg. Zodra je dan thuis bent eet je gelijk je avondeten.

Ik eet vaak wat muesli met yoghurt voor het sporten of een boterham.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100