Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is snel en makkelijk te eten voor het sporten?

Als ik ga sporten heb ik weinig tijd om daarvoor wat te gaan eten. Ik sport van 5 tot half 7 en moet om kwart voor 5 gaan rijden. Ik ben half 5 thuis en kleed me thuis om. Ik wil wel wat thuis voor t sporten eten. Heeft iemand een idee voor iets waar je veel energie van krijgt ander half uur? En wat je snel kan op eten?
Ik heb echt geen tijd om me avond eten al op te eten voor het sporten.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
584
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan bv een pakje pannekoeken in zo plastice verpakking meeneemen en in de oven/magnetron doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt een half uur voor je gaat sporten, dan kun je het beste een kleine snack nemen, anders ligt het te zwaar op je maag.
Je zou kunnen overwegen om op je werk/school rond 3/4 uur al een wat grotere snack/maaltijd te nemen.

Als je thuiskomt om half 5, neem dan iets met koolhydraten en eiwitten. Bijvoorbeeld:
- Yoghurt met muesli en banaan.
- Boterham met kipfilet.
- Paar gekookte eieren.
- smoothie van melk en fruit.
- Glas chocomelk.

Probeer traag verteerbare dingen als pindakaas en noten te vermijden, die liggen zwaar op de maag. En liever ook niet teveel hele snelle koolhydraten. Dan heb je wel veel energie, maar die is ook zo weer weg.

Zodra je dan thuis bent eet je gelijk je avondeten.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik eet vaak wat muesli met yoghurt voor het sporten of een boterham.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding