Hoe kunnen we als particulier een activiteit voor gehandicapten organiseren?

Op dit moment ben ik vrijwilliger bij een activiteit voor gehandicapten. Omdat de gemeente geen subsidie meer geeft moet de organisatie die het nu organiseert met deze activiteit stoppen. De groep vrijwilligers denkt er over om zelf de activiteit te gaan organiseren. Het gaat om een activiteit die 1 keer per 2 weken plaats vindt.

Weet iemand wat we hier allemaal voor moeten regelen als we als particulier initatief verder willen en hoe het zit met verzekeringen, aansprakelijkheid e.d.?

We weten al dat we het eventueel kunnen doen via het oprichten van een stichting.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Kaarsen maken of zeep, dan verkopen en van die opbrengst iets organiseren. er is een site met veel dingen voor gehandicapten daar komen jullie vast verder mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sponsors zoeken .
een collectief vormen .
en als dat succes heeft dan nogmaals het belang aan de gemeente vertellen om vervolgens toch een vergoeding ergens voor te krijgen .