Ik weeg 72 kg, hoe kan ik in een redelijk korte tijd meer gewicht bankdrukken?

Ik wil dus meer gewicht leren bankdrukken. Ik zit nu met mn max bij 40 kg. 50 kg lukt ook maar max 2 a 3 keer. Wie weet hoe ik snel meer kan bankdrukken en heeft daar een goed schema voor?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

De Stronglifts 5x5 app heeft wel een goed schema om op te bouwen met de 3 grote oefeningen (squat, deadlift en benchpress). Je vult gewoon je gegevens in in de app en dan volg je de instructies.
Voor de rest voldoende rust nemen, niet te veel stress en goed eten.

Toegevoegd na 7 uur:
kijk eerst eens goed of je voldoende eet. Je wilt extra spiermassa, dan moet je boven je behoefte gaan eten. Minstens 100 gram eiwitten tot aan ongeveer 2x je lichaamsgewicht in grammen eiwitten is goede richtlijn om aan te houden.
Ritsuka