Hoe heet de sport/hobby waarbij iemand zich "acrobatisch" door een stad verplaatst?

Iemand rent tegen gebouwen op, springt, klautert etc en verplaatst zich zo van 1 plek in een stad naar de andere.. En het liefst zonder de grond te raken ook nog, meen ik..
Hoe heet dat ook al weer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
23.7K

Het beste antwoord

freerunning
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, dat wou ik net zeggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry bjorn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt..

Andere antwoorden (5)

Volgens mij bedoel je "Wall jumping".
FILMPJE!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wall jumping is een move in videogames, dacht ik..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GAAAAAAFFFFF!!! ik ben blij dat mijn kinderen andere hobby's hebben, maar 't ziet er wel erg gaaf uit!
AWM
14 jaar geleden
Dit zijn echt zeer geoefende gymnasten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OH MY.... !!! De mijne doet aan thais boksen. Dat vind ik al "erg" genoeg. Ik verban dit filmpje :P:P Maar serieus.. echt ERRUG gaaf. Maar ik zou er niet naar kunnen kijken wetende dat dat mijn dochter is hoor.. jij?
M'n hart zou 't gewoonweg niet houden..
Ik denk dat je "parkour" bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
licht eraan hoe je kunt b.v. op stelte lopen oof turnen lichteraan hoe je bedoelt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn toelichting op mijn vraag staat wat ik bedoel.. ; )
Heeft verschillende namen, maar vooral free running en parkour worden gebruikt.
Het komt trouwens uit Frankrijk.
Kijk dit filmpje eens:
http://www.youtube.com/watch?v=WEeqHj3Nj2c
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
freerunning is de naam van de sport/hobby