Ik zou graag willen weten , waarom het zo slecht gaat met Ajax de laatste tijd ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
5.5K

Het beste antwoord

Verschillende redene.

Bij Ajax en Feyenoord is de druk veel hoger. Men verwacht veel van de spelers. Bij Az en psv zie je dat de supporters genoegen nemen met spelers zoals Vogel en Kew Jaliens. Deze 2 voetballers zouden bij Ajax meteen uitgefloten worden.

Daarnaast is er gewoonweg teveel geïnvesteerd in verkeerde spelers. Sulejmani zat de laatste wedstrijd op de tribune maar is voor 16 miljoen gekocht. Andere clubs weten voor minder geld betere spelers te halen.
Kijk maar eens naar de Zeeuw. Ik vind hem persoonlijk een geweldige speler en hij doet het uitstekend bij Ajax. Alleen az haalde de Zeeuw voor nog geen miljoen. Ajax heeft uiteindelijk (schatting) 6 keer zoveel betaald. Daardoor had az meer geld over voor andere spelers.

Er waren onwijs veel trainerswisselingen. Iedere trainer had zo zijn eigen denkwijze en manier van spelen. En er hebben ook trainers tussen gezeten die gewoonweg niet goed genoeg waren.

Louis van Gaal, Guus Hiddink en McLaren zijn gewoonweg betere trainers dan Marco van Basten, Danny Blind en Martin Jol. Hierover mag natuurlijk discussie zijn maar dit is mijn persoonlijke mening. Ik kan hem toelichten maar dan wordt het wel een erg lang verhaal.

En dan nog 2 dingen: ik wil zeggen dat er bij Ajax aanvallender en mooier voetbal wordt verwacht. Bij psv vinden ze het niet erg om bij een 1-0 stand tegen Heracles even een half uur verdedigend voetbal te spelen. Bij Ajax verwacht men toch snel een 2-0 en mooi aanvallend voetbal.

En dan is het ook nog zo dat de pers meer aandacht besteed aan Ajax. Dat kan positief werken als het goed gaat maar als het slecht gaat met je club komt overal een vergrootglas op. Dat is vooral slecht voor het zelfvertrouwen van deze spelers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het grotendeels met u eens het klopt dat er betere trainers zijn dan Dick jol . Maar het ligt niet alleen aan de trainer , de spelers zelf moeten er ook een schepje boven op gooien . Naar wat ze verdienen , moeten ze ook wel een beetje harder werken vind ik ps . Maar het blijft vreemd waarom ze niet zo lekker draaien als wat we gewend zijn .In het begin van het seizoen zij iedereen Ajax wordt kampioen , ik moet het eerst nog zien en dan geloven . De tijd zal het leren , maar er valt nog heel wat te sleutelen aan AJAX ...

Andere antwoorden (12)

Omdat ze niet schiet, dus niet scoren. Om in Johan Kruijfs termen te spreken: 'Je moet schieten anders kun je niet scoren'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze nog steeds denken dat hun reputatie zo groot is dat tegenstanders hun bibberend staan op te wachten, in de hoop de schade beperkt te houden, ipv dat tegenstanders liever Ajax op visite hebben dan Twente.

Ik denk verder dat er bij Ajax nog teveel individualisten rondlopen, die liever voor eigen gewin gaan dan een ploeggenoot de kans te geven te scoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zjin nog even slecht als altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er maar helemaal vanaf, wat je onder slecht verstaat. Verwacht je de titel, dan gaat het slecht. Ajax staat wel stevig in de subtop, het gat met nummer 5 Heracles is fors. Op dit moment zijn FC Twente en PSV goed ingespeelde ploegen, die moeilijk verliezen. Ze zijn beide niet voor niets ongeslagen in de competitie. Ajax wisselt goede wedstrijden af met hele slechte, die ook worden verloren. FC Twente en PSV kunnen slechte wedstrijden met beter resultaat afsluiten. Het is een kwestie van kwaliteit. Er zijn een hoop goede spelers, maar de selectie is te smal en Ajax is te afhankelijk van individuele bevliegingen van spelers als Súarez en De Zeeuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze winnen te weinig wedstrijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het slecht gaat met hun omdat ze geen vertrouwde trainer meer hebben.
Ze hebben in een paar jaar tijd verschillende trainers gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook al dat het door de trainer kwam , maar op de duur hebben ze iedere trainer al gehad , dus wie zou het nu weer moeten worden ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je zelf eens voor haha.
Nee hoor grapje, gewoon niemand meer denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze Sjaak swart of Piet keizer trainer moeten maken , want dat zijn echte Amsterdammers en met een Ajax hart ......................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja gaat net zoals bij de meesters en juffen of school , als ze bij de kinderen elke keer een andere juf of meester neer zetten bakken de kids er ook niks meer van.
Want iedereen juf of meester legt de les anders uit. Zo gaat het ook bij de trainers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ajax heeft een trainer van formaat nodig. Martin Jol heeft internationale ervaring bij clubs die een stuk groter zijn dan Ajax. Sjaak Swart en Piet Keizer waren goede voetballers, maar een goede voetballer is niet per definitie een goede trainer! Beide missen de ervaring met vedetten, iets wat bij Ajax heel erg belangrijk is om te beheersen.
Omdat een club als ajax altijd moet presteren,en een naam hoog te houden heeft.
Zo,n ploeg wordt geen tijd gegunt om rustig een goed elftal op te bouwen.
Talenten die doorbreken zijn in Nederland niet te houden,en zijn binnen de kortste keren weg.
En de ploegen die boven ajax staan zij hebben dan meer punten maar in feite zijn ze allemaal gelijk.
Eerlijk gezegd stelt ons Nederlandse voetbal internationaal niet zoveel meer voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok ik begrijp dat , maar hoe moet dat nou verder , nieuwe trainer of nieuwe spelers ? Want AJAX moet toch echt weer een keer kampioen worden .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze moeten zorgen dat ze van voor naar achter een goede as hebben.
Dus doelman ,verdediger,middenvelder en aanvaller.
Kwaliteit,en daaromheen opbouwen.
Zoals vroeger een paar mensen,als davids, en van de vaart en snijder, vuurvreters erin die doorgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is waar AJAX mist een vuurvreter of een pitbull .
De meeste spelers worden altijd te ligt gevonden .
Sterke kerels hebben ze nodig , maar wie haald ze ?
Misschien komt het ooit nog goed !
Naar mijn mening heeft dit te maken met de trainingswisselingen bij Ajax.
Van Basten gaf veel geld uit aan spelers, (sulemani ,wiellaart,alsatti )
En dit terwijl trainer Jol het in deze spelers niet ziet zitten,
en omdat het geld op is,moet Jol het doen met jeugdige
spelers,en die zijn erg wisselvallig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is zo , maar volgens mij moet Dick jol er een keer met de zweep over , laat ze maar werken voor hun geld , moeten wij ook ................
Omdat ze niet meekunnen met de betere ploegen..zoals wel vaker gebeurd met ploegen die het wat hoog in de bol dreigen te krijgen..
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom gaat het slecht met Ajax?
http://www.eredivisie.nl/statistieken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het spelers materiaal niet zo goed is in vergelijking met 1995/96. Dit heeft te maken met minder goede jeugd spelers en dat als er goede spelers zijn deze te snel verkocht en dan bij een europeese topclub op de bank/tribune zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat iedereen graag van Ajax wil winnen. De beste spelers worden gespaard om ingezet te worden voor de grote dag: de wedstrijd tegen Ajax. Een ander probleem van Ajax is de gemiddelde lengte van de spelers, ze boezemen geen ontzag in, het zijn balkunstenaars, ze zijn beweeglijk, maar dat is dan ook alles.