Hebben de drie onderdelen van de triathlon een vergelijkbaar calorie verbruik?

Maw zijn de onderdelen qua zwaarte even zwaar?

De originele triatlon bestaat uit: 3,8 km zwemmen, 180 km fietsen en 42,195 km hardlopen (de marathonafstand).

Natuurlijk met gelijkblijvende (weers)omstandigheden.

En is er een algemeen soort omrekentabel om de ene sport in de andere om te zetten. Bij elke 10 km die je hard loopt staat gelijk aan 30 km fietsen met zus en zoveel km/u.

Natuurlijk is een en ander afhankelijk van hoe getraind je bent voor elk onderdeel. Maar is het misschien mogelijk dat enigszins te gelijk te stellen?

8 jaar geleden
in: Sport
2.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hier kan je het zelf uitrekenen (x 2): http://www.active.com/triathlon/articles/how-many-calories-are-burned-in-a-triathlon?page=2

Het beste antwoord

Nee, dat zijn ze niet als je naar energie verbruik kijkt

Ik heb voor mezelf de gegevens ingevuld op de site waar de link hieronder is vermeld

Mijn gegevens: 75 kg
zwemmen 20 minuten per km geeft ongeveer 1,5 uur
hardlopen 10 km per uur 4,25 uur
fietsen 25 km per uur 7,2 uur

Vul ik dit in dan is het energie verbruik:
Zwemmen 1238 kcal
fietsen 5400
hardlopen 3125

Eigenlijk klopt dit ook wel, per tijdseenheid zal het energie verbruik niet zoveel verschil maken ongeveer 750 kcal per uur ( in mijn situatie ). Maar het fietsen vraagt de meeste tijd en dus ook meeste energie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Plus.
Voor de berekening.
En voor de (logische) conclusie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En dan kan het weer ook nog van invloed zijn.
Als jij er zo'n 12 uur over zou doen, dan zal gedurende de dag het weer ook nog wel gaan veranderen.
Stel je zwemt in een gladde zee, super, je stapt op de fiets en halverwege gaat het keihard waaien... dag planning.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in de vraag stond al, bij gelijkblijvende omstandigheden, voor zover dat dat kan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah, dus DAT is ongeveer wat ik per dag zou moeten bewegen als ik zou kunnen eten wat ik wil eten.....hmmm...toch maar een hapje minder ;-)