Ben ik te oud voor de dansacademie?

Hallo mensen, ik droom er al sinds ik 5 was van om naar de dansacademie te gaan. Ik ben echter al 16 is dit nu te laat? Ik dans nu al 11 jaar klassiek ballet en 2 jaar op spitzen. Ik heb al een aantal keer gehoord dat ik best goed ben. Hoe kan ik op een dansacademie komen? en Kan ik nog op een dansacademie komen? alvast bedankt Groetjes Anna

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
ga er gewoon voor, prober het in elk geval

Antwoorden (2)

Je in laten schrijven voor / meedoen aan de audities ; dat is eigenlijk de enige weg. Dan weet je of je aangenomen kunt worden, en pas DAN hoef je te kijken hoe je het praktisch allemaal handen en voeten moet geen. (Paar willekeurige links in de bronnen).

Je bent niet te oud- eerder nog erg jong - want het zijn MBO-opleidingen, dus je BEGINT vaak pas überhaupt na je zestiende.

Hoe lang je al dansles hebt maakt overigens niet zo heel veel uit ; het gaat er om of je goed bent. En dat heeft meer met aanleg en vooral keihard werken te maken dan met je leeftijd.

Toegevoegd na 1 minuut:
https://jump.het-ballet.nl/meer-weten-over/zelf-danser-worden/audities-nationale-balletacademie/

http://www.keunstwurk.nl/dans/agenda/audities-nationale-balletacademie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hi Anna!

Ik heb helemaal geen ervaring met klassieke dans, maar wat ik wel weet van kunstopleidingen op het HBO, dat je minimaal 18 moet zijn. Dit is ook met dansopleidingen zo.

Te laat ben je dus zeker niet, maar de audities zijn wel heel erg streng, hoor!