Hoe hou je de score bij met darten?

Ik heb een nieuw dartbord gekocht. Met een scoreboard alleen snap ik niet hoe het werkt zie foto.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Het beste antwoord

Je zet kruisjes links of rechts. Als jij 20 gooit, dan zet je een kruisje aan de linkerkant (home) . Net zolang tot je 3 keer een 20 gegooid hebt. Dat kan ook in een keertje, dan zet je meteen 3 kruisjes.
Het geldt niet alleen voor 20, maar ook voor alle andere getallen.
Als jij als eerste alles 3 keer gegooid hebt. Dan heb je een set gewonnen. Dan zet je aan de linkerkant bovenin (home) bij set een streepje. Als jij 2 streepjes meer hebt dan je tegenstander, dan heb jij gewonnen. Al het bovenstaande geldt ook voor de tegenstander (away).
Veel plezier.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik speel zelf dat degene die als eerste 2 sets voorloopt wint. Je kunt ook anders spelen. De eerste die 9 sets wint heeft gewonnen, maar dat duurt me te lang.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Harstikke bedankt! Ik ga meteen spelen.