mag je als minderjarige een abbonement afsluiten via internet?

Mijn dochter heeft via Basic fit een abbonement afgesloten. In de voorwaarden staat dat dit als minder jarige niet mag, omdat er ook geld van je rekening wordt gestort, en je niet zelf een abbo mag afsluiten.
Nu heeft mijn dochter een valse geboortedatum doorgegeven, zonder toestemming. Dit hebben ze bij Basic Fit niet gecheckt, en ook niet om ID gevraagd toen ze haar eerste betaling moest doen bij de balie.
Wat kan ik doen nu als Basic Fit zich niet aan de voorwaarden houd en niet checkt of mensen zich hier aan houden? Ben ik nu verplicht om door te betalen of kan ik hier werk van maken bij Basic Fit

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
2.1K

Antwoorden (1)

Lijkt me dat je daar zeker werk van kunt maken. Moet in theorie -en vooral ook in de praktijk - helemaal niet mogelijk zijn zonder legitimatie. Een minderjarige mag sowieso geen contracten afsluiten of grote aankopen doen zonder toestemming van de ouder. Maar of je je gelijk gaat krijgen ???? Sportscholen zijn bekende hufters als het gaat om mensen financieel een poot uitdraaien. Maar juridisch heb je zeker het recht aan jouw kant.

Het belangrijkste werk echter dat je moet doen is natuurlijk je dochter verschrikkelijk onder handen nemen en voor de consequenties laten opdraaien. Als haar niet om ID gevraagd is, zal ze in elk geval oud genoeg zijn om hier behoorlijk van te leren, en feitelijk ook wel om te weten dat het niet mocht / niet de bedoeling was.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Ik denk niet dat de soep zo heet wordt gegeten als die wordt opgediend. Ik lees over een abonnement dat via internet werdt afgesloten.
Op dat moment is een ID check niet mogelijk. Het lijkt me dat Basicfit er van uit gaat dat iemand zich correct inschrijft. En daarom niet later nog eens om een ID gaat vragen. Het lijkt me dat als moeder en dochter zich alsnog met een ID bij Basicfit melden, dat ze de transactie desnoods annuleren. Maar misschien is het helemaal niet zo'n slecht idee als dochter wat aan fitness gaat doen. En dat het allemaal gewoon rechtgezet kan worden, ook al waren er wat procedurefoutjes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan allemaal, natuurlijk, Maar de vraag is of het mag. De dochter mocht het in eerste instantie al niet (want minderjarigen mogen geen contract afsluiten, en liegen voer onze leeftijd mogen we allemaal niet in die omstandigheden), maar de sportschool gaat niet vrijuit als het contract niet eenvoudig te annuleren is.
tinus1969
8 jaar geleden
@EnkateTev, Houd er rekening mee, dat je dochter fraude heeft gepleegd, en dus strafbaar is....