Wat gebeurt er met het Europees ticket van Go Ahead Eagles (beloning Fair Play prijs)?

Mag Go Ahead zelf alsnog Europa in, ondanks dat ze gedegradeerd zijn en volgend jaar in de Jupiler League spelen? Wordt FC Twente (die het ticket al afgewezen hadden i.v.m. de financiele problemen) verplicht alsnog Europa in te gaan?
Of gaat het naar de eerstvolgende ploeg onder Go Ahead? Zo ja, wie is dat dan?
Of vervalt het hele ticket nu en heeft Nederland komend seizoen een team minder in Europa?

8 jaar geleden
in: Sport
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt je antwoord al. Maar als toevoeging eilde im zeggen dat Excelsior reserve voor Go ahead was.

Het beste antwoord

Go Ahead Eagles speelt, ondanks dat ze gedegradeerd zijn, gewoon Europees voetbal.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het lijkt een unicum in het Nederlands voetbal, dat een eerste divisieclub Europees voetbaal speelt, echter het is al eerder voor gekomen. Willen II en Nec speelden in respectievelijk 1963 en 1983 ook Europees, terwijl ze gedegradeerd waren.
AlphaLimaSierra