Van wat voot hout is een biljartkeu gemaakt ?

Toegevoegd na 1 minuut:
VOOR MOET HET ZIJN

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
6.8K

Het beste antwoord

De meest voorkomende houtsoort voor de het bovenste deel is ahorn. Het onderste deel van de keu kan van meerdere tropische houtsoorten worden gemaakt.

De lengte van een biljartkeu in ongeveer 140 cm, het gewicht varieert van 450 tot 530 gram. De meeste keus bestaan uit twee delen, die in elkaar kunnen worden geschroefd. De schroefdraad is vaak van hout maar een metaal soort zoals messing komt ook voor. Tevens is er de optie bij sommige keus om het achterdeel te verzwaren met losse metalen ringen. Dit kan de voorkeur zijn van spelers die meerdere spelsoorten spelen. Voor het spelen van libre is een lichtere keu aan te bevelen dan voor driebanden.
De keu moet volkomen recht zijn en het bovenstuk stevig en niet buigzaam. Het topeind van een keu bestaat uit een beentje (van kunststof of ivoor) en een klein stukje leer, welke de pomeran wordt genoemd. De pomeran heeft een gemiddelde dikte van 3-4 mm, en heeft een bolvormig uiterlijk. Doormiddel van lijm (dit kan speciale lijm zijn) moet de pomeran stevig vast zitten op zijn plek, de pomeran mag niet bewegen.
SimonV
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij www.biljartkeu.com worden de meeste keuen van Maple gemaakt. Dit zie je ook bij lek product staan