Wanneer begin ik het beste met lopen?

Hallo, ik ben een voetballer en het seizoen zit er bijna op.
Ik zou graag goed voorbereid zijn op het volgende seizoen.
Daarom zou ik gaan lopen om mijn conditie te verbeteren.
Maar ik denk dat het misschien beter een paar weken na het seizoen mijn spieren laat rusten. Of zou ik toch beter meteen na het seizoen beginnen met lopen ?
en nog een 2e vraag. ik heb horen zeggen dat op je gemak lopen je conditie niet verbeterd, als je je conditie wil verbeteren moet je op een hoog tempo lopen. Is dat waar ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Je kan gewoon direct na het voetbalseizoen beginnen met lopen. Wel is het belangrijk dat je 2 of 3 keer in de week loopt. 1 keer helpt niet om je conditie te verbeteren. Heb ik me laten vertellen. Op een hoog tempo lopen raad ik je aan. Met een hoog tempo bedoel ik een tempo waarbij je je moet inspannen. Maar het is wel belangrijk dat je niet boven je grensen gaat. Je moet proberen daar een balans in te vinden