Als je start op de 10km CPC loop met 11000 deelnemers en je staat achteraan hoe lang duurt het dan dat je start ?

Vraag: hoe lang duurt het eer je "start" dwz je tijd telt over de startstreep.

Aan de foto s te zien gaan er 11 mensen breed rennend door de startpoort.
Er gaan plm 4 lopers bij de start op 1m2 de weg is daar 8 meter breed

Dus 11 000 lopers, 4 per m2 = 2750m2 aan lopers > gedeeld door 8 meter breed = een sliert van 350 meter aan lopers.

Stel je "haalt/rent" 3 km/uur als je achteraan de sliert start dan duurt het dus 3000 meter per 60minuten/350 = factor 8,5 , 60 minuten / 8,5 = 7 minuten voor dat je pas over de startstreep bent !!
Klopt dat ? Trekt de chip dat ervan af ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Reddie
9 jaar geleden
Plus voor je analyse en berekening.
Ritsuka
9 jaar geleden
Start alles in 1 grote groep?

Het beste antwoord

Bij hardloopwedstrijden waar met een chip wordt gewerkt heb je 2 tijden, de zogenaamde bruto en netto eindtijd.

Bruto is de tijd van de officiële start tot het het moment van jou eindtijd, is dus de looptijd plus je wachttijd in het start vak.

Netto tijd is de tijd die gemeten wordt vanaf het moment dat jij het startvak uitkomt en de mat passeert tot het moment dat je de finish passeert
De netto tijd is dus de effectieve looptijd,

voor de prijsuitreiking wordt gerekend met de bruto tijd, als je denkt voor een prijs in aanmerking te komen, moet je voorin starten zodat je netto tijd gelijk is aan je bruto tijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik wist dit niet weer wat geleerd, weet alleen nog niet of de beste echt vooraan staan of de brutaalste.